کد خبر: ۱۱۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۳۵

کره شمالی شرکت های کره ای را اخراج کرد

کره شمالی امروز - جمعه - اعلام کرد که تمامی شرکت های کره ای را از مجتمع صنعتی «کائه سونگ» این کشور که محل همکاری های تجاری و صنعتی دو کشور بوده، اخراج کرده است.
ایرنا: کره شمالی امروز - جمعه - اعلام کرد که تمامی شرکت های کره ای را از مجتمع صنعتی «کائه سونگ» این کشور که محل همکاری های تجاری و صنعتی دو کشور بوده، اخراج کرده است.

کره شمالی همچنین دارایی های شرکت های کره ای را که در این منطقه فعالیت می کرده اند، ضبط کرده است.

در واقع این اقدام کره شمالی واکنشی به تحریم های جدید دولت سئول علیه این کشور محسوب می شود. کره جنوبی و ژاپن این هفته تحریم های تازه ای بر ضد کره شمالی در نظر گرفتند.

کره شمالی ماه گذشته میلادی یک بمب هیدروژنی آزمایش کرد و در ماه جاری میلادی نیز با یک فروند راکت دوربرد، یک ماهواره را در مدار زمین قرار داد که هر دو اقدام صورت گرفته؛ از جانب کره جنوبی، آمریکا و ژاپن محکوم شد و تحریم هایی را برای این کشور در پی داشت.

کره جنوبی پس از پرتاب ماهواره کره شمالی تلاش زیادی را آغاز کرد تا این کشور را تحت فشار قرار دهد و نهایتا اعلام کرد شرکت های این کشور فعالیت های خود را در شهرک صنعتی کائه سونگ متوقف کرده اند.

همین مسئله کره شمالی را تا اندازه ای به خشم آورد و بر اساس گزارش تلویزیون مرکزی کره جنوبی، پیونگ یانگ نهایتا تمامی کارکنان کره ای این شرکت ها را اخراج و این منطقه صنعتی را محدوده نظامی اعلام کرد.

بیانیه کمیته وحدت کره شمالی حاکی است که به کارکنان شرکت های کره ای از صبح تا عصر پنجشنبه (دیروز) فرصت داده شده بود تا این منطقه را ترک کنند.

همزمان وزارت وحدت کره جنوبی از این اقدام کره شمالی ابراز تاسف کرده و افزوده است که 280 نیروی کره ای در سلامت کامل به کشور بازگشته اند.

پیونگ یانگ اعلام کرده که یک کمیته مردمی مسئول نگهداری و حفاظت از تجهیزات و تولیدات شرکت های کره ای در مجتمع صنعتی مورد نظر است.

مجتمع صنعتی مذکور که محل فعالیت 124 شرکت کره ای است و هزاران نیروی کار کره شمالی را در خود جای داده است نمادی از همکاری های دو کره به حساب می آید.

کائه سونگ، منطقه صنعتی مشترک میان دو کشور است که در شهری مرزی با همین نام در سال 2004 در داخل خاک کره شمالی راه اندازی شد.

این منطقه در 12 کیلومتری منطقه حایل غیرنظامی میان دو کره قرار دارد و بیش از 100 کارخانه کره جنوبی را در خود جای داده است.