کد خبر: ۱۱۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۷۴

روایت وزیر کشور از مذاکراتش برای صلاحیت ها: پنج بار به دفتر رهبری رفتم

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در نشست دست‌اندرکاران انتخابات و مدیران رسانه‌ها اظهار داشت:
* عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در نشست دست‌اندرکاران انتخابات و مدیران رسانه‌ها اظهار داشت:

* رسانه‌ها نباید دنبال ایجاد تردید باشند و جبهه دیو و دلبر درست کنند

* ما حق نداریم کسانی که در شورای نگهبان تایید شده‌اند را به طبقه خوب و بد تقسیم کرده و بگوییم برخی از آنها دنبال نفوذ‌ هستند.

* من جلسات متعددی با آقای جنتی داشتم و حتی به دفتر رهبری هم رفتم که توصیه‌ها و ارجاعات متعددی از سوی دفتر رهبری به شورای نگهبان انجام شد و این توصیه‌ها نقش موثری در بررسی صلاحیت‌ها داشت.

 * همه کسانی که از شورای نگهبان تایید گرفته‌اند افراد دلسوزی هستند بنابراین نباید آنها تخریب شوند. تردیدافکنی، تهمت، تخریب و تهدید با اخلاق رسانه‌ای اسلامی سازگار نیست. رسانه‌ها نباید برخی تحلیل‌ها و اظهارات غیراخلاقی و تند را منعکس کرده و باید آبروی داوطلبان را حفظ کنند.

*ما هیچ قصد و غرضی هم در تایید صلاحیت‌ها نداشتیم. می‌گفتند نهضت ثبت‌نام انجام شده تا شورای نگهبان تحت فشار قرار گیرد. در حالی که جناحی که درباره او گفته می‌شد نهضت ثبت‌نام به راه افتاده نسبت به جناح دیگر کمتر ثبت‌نام کرده بود.

* وزیر کشور همچنین در جمع خبرنگاران درباره شکایت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: رسیدگی به این شکایت به استانداری تهران واگذار شده است.


* من پنج جلسه به دفتر رهبری رفتم و دفتر رهبری هم افرادی را به شورای نگهبان فرستادند تا دیدگاه‌های وزارت کشور را آنجا مطرح کنند. من با مسوولان نظام هم مکاتبه داشتم و لزوم رقابت انتخاباتی و تشویق مردم به حضور در انتخابات را یادآور شدم که نتیجه همه این تلاش‌ها تایید صلاحیت‌ ۱۵۰۰ نفر دیگر بود.