کد خبر: ۱۱۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۶

سوئیس حافظ منافع عربستان در ایران شد

 وزیر خارجه سوئیس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عربستانی‌اش در ریاض از طرف‌های ذی ربط در پرونده یمن و سوریه خواست تا هرچه سریعتر به درگیری‌ها در این دو کشور پایان داده و آتش جنگ در سوریه و یمن را خاموش کنند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، دیدیه بورک‌هالتر، وزیر خارجه سوئیس در این کنفرانس خبری که در ریاض برگزار شد، گفت: این اولین دیدار ما با یکدیگر است و من قبل از همه چیز از عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان تشکر می‌کنم. دیدار ما درباره مسائل مشترک و پاره‌ای از موضوعات منطقه‌ای بود و نتایج مثبتی داشت. من با چند پیام به ریاض آمده‌ام که یکی از آنها تقویت روابط دیپلماتیک و دو جانبه است. عربستان و سوئیس از 60 سال قبل با یکدیگر روابط دیپلماتیک دارند، ما منافع مشترک گسترده‌ای داریم و در دیدارمان با الجبیر درباره مسائل مختلفی رایزنی کردیم.

درباره بحران سوریه و یمن نیز وزیر خارجه سوئیس تاکید کرد: من از طرف‌های ذی ربط درباره بحران یمن و سوریه می‌خواهم برای خاموش کردن آتش جنگ در این دو کشور و رساندن کمک‌ها به نیازمندان تلاش کنند.

الجبیر نیز با بیان اینکه در دیدارش با وزیر خارجه سوئیس درخصوص اوضاع منطقه، بحران سوریه، یمن و تحولات کلی جهان گفت‌وگو کرده اعلام کرد: از این پس سوئیس مسئول اداره سفارت عربستان در ایران و حافظ منافع ما خواهد بود و تسهیل ورود حجاج ایرانی به عربستان را عهده دار خواهد شد.

منبع: ایسنا