کد خبر: ۱۱۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۸۸

نقویان: صدا و سیما دروغ می گوید / باید از خودتان بپرسید چرا ملت اخبار صدای آمریکا و بی‌بی‌سی را ترجیح می‌دهند

یک استاد اخلاق گفت که صداوسیما دروغ می‌گوید، وقتی در خانه‌ای پدر دروغ بگوید، اعضای خانواده خبر را باید از همسایه بشنود، باید از خودتان بپرسید چرا ملت اخبار صدای آمریکا و بی‌بی‌سی را ترجیح می‌دهند.
یک استاد اخلاق گفت که صداوسیما دروغ می‌گوید، وقتی در خانه‌ای پدر دروغ بگوید، اعضای خانواده خبر را باید از همسایه بشنود، باید از خودتان بپرسید چرا ملت اخبار صدای آمریکا و بی‌بی‌سی را ترجیح می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» به نقل از خبرگزای ها، حجت‌الاسلام ناصر نقویان در همایش صدای ملت که با نام «رویش اقتصادی حقوق شهروندی» سخنانش را با این مصرع که «مرغ زیرک چون به دام افتد تحمل بایدش آغاز کرد» و گفت: ملت ایران مرغ زیرکی بود که مردی از جنس پیامبران آن را به سمت دل نازنینش روانه کرد منتهی هر نهالی کاشته می‌شود، آفت می‌گیرد گیاهان خودرو، خودمحور، خودنما عرضه و زیاده‌طلب اگر مجال رویش‌های هرزه‌گونه پیدا کند، اندک‌اندک جای نهال‌های حقیقی را خواهند گرفت به همین خاطر در دستان باغبان قیچی است که این علف‌های هرزه را بچیند. برخی فکر می‌کنند رد پای همه مشکلات را باید در آمریکا و اسراییل دنبال کرد، این‌ها متوجه رویش گیاهان هرزه در داخل نیستند، این بار موریانه‌ها موزی و جونده رشد کردند.

نقویان با اشاره به اینکه امروز به مدرس نیاز داریم، گفت: مدرس کسی بود که جلوی قلدری مثل رضاخان ایستاد و در پاسخ به این حرف که به او گفت پیرمرد از جان ما چه می‌خواهی، بگوید می‌خواهم تو نباشی. امروز ملت مثل شهید مطهری نیاز دارد که با عبا و امامه ساده و ذکری بلند واندیشه آزاد مقابل آخوندهای متحجر که او را به دلیل نوشتن کتاب حجاب و دعوت زنان به او حضور در اجتماع محکوم می‌کردند، یک تنه بایستد.

او گفت: امروز ما به تفکر بهشتی نیاز داریم که مقتدرانه اصل ۱۱۱ را در قانون اساسی بگنجاند؛ اصلی که به ما اجازه می‌دهد بالا‌ترین سطح مملکت را در صورتی که به انحراف کشیده شود، مورد سوال قرار دهیم و به او تشر بزنیم. ما به نماینده‌ای که به دنبال رانت باشد باشد، نیاز نداریم. به نماینده‌ای که درد ملت، بیکاری جوانان، گندزار فساد و فحشا و پشت در بیمارستان صف کشیدن ملت را نبیند، نیاز نداریم.

این مدرس اخلاق گفت: باید مقابل نمایندگان زیاده‌خواه در مجلس ایستاد؛ اینکه «مردم در گوشی در تاکسی، بازار و مجالس محفلی زمزمه کنند» در حالی که «رسانه ملی که باید صدای ملت باشد، اخبار را ندهد و دروغ بگوید» نمی‌خواهیم.

نقویان با تاکید بر اینکه صداوسیما دروغ می‌گوید، گفت: وقتی در خانه‌ای پدر دروغ بگوید، اعضای خانواده خبر را باید از همسایه بشنود، باید از خودتان بپرسید چرا ملت اخبار صدای امریکا و بی‌بی‌سی را ترجیح می‌دهند. ما یک سوال داریم مگر ممکن است مردم نظام خوب را قبول نداشته باشند. ملت را با فقر نگاه داشتن و ماهیانه ۴۵ هزار تومان صدقه دادن هنر نیست.

او گفت: ما می‌گفتیم درمان را رایگان کنیم، اما مگر می‌شود مافیای دارو را دور زد. ما باید به ملتی که ۸۰۰ تومان حقوق می‌گیرند و ۵۰۰ تومان کرایه خانه می‌دهند چه کنیم. آمار‌ها نشان می‌دهد ظرف یک سال، ۱۰ میلیون پرونده در دادسرا مختومه شده است؛ این یعنی ما پای ۲۰ میلیون جمعیت را در عرض یک سال به دادگستری کشیده‌ایم. فساد به خانواده‌های مذهبی هم کشیده شده است.

نقویان گفت: ما یک نهاد سالم در این مملکت نداریم؛ فساد فراگیر شده است؛ این مردم به دین معتقدند و از تبعیض‌ها ناراضی‌اند. از اینکه یک عده با یک تلفن مشکل‌شان حل شود، ولی خودشان ۱۰ سال در دالان‌های بروکراسی بروند و بیایند، خسته شده‌اند. هیچ ملتی از عدالت خسته نیست، چه برسد ملت مسلمان ما.

او گفت: ما نیاز به مجلسی داریم که نماینده‌اش نه تنها مقابل گردنکشی‌های خارجی که در مقابل گردن کلفت‌های داخل بایستد. مردم ما باید مطمئن باشند که مالیات‌ها از همه گرفته می‌شود؛ نه فقط از کارمند ضعیف درحالی که رییس دفتر فلان آقا، خانه ۱۸ میلیاردی‌اش در برج فرمانیه باشد.

نقویان در خاتمه به ادعای حمایت رسانه‌های خارجی از برخی کاندیدا‌ها اشاره کرد و گفت: در زمان پیامبر می‌گفتند ریشتان را نتراشید و فقط سبیلتان را بتراشید، اما بعد در زمان حضرت علی (ع) که شرایط تغییر کرده بود، گفتند هیچکدام ایرادی ندارد. امروز نیز آن (نقل و قول امام که می‌گفت ببینید آمریکا و انگلیس از چه کسی تعریف می‌کند و پشت آن نباشید) تغییر کرده است امیدواریم برخی از مسئولان که در گوششان پنبه‌های سنگین است بشنوند و متوجه باشند.