کد خبر: ۱۱۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۴۹
گزارشی از

اختلافاتی که حدادعادل اخیرا در جریان اصولگرایی ایجاد کرد

ليست هايي كه رنگي از ائتلاف بين جريان محافظه كار ندارند. اختلافات در ميان اصولگرايان بر خلاف آنچه كه خودشان مي گويند فراتر از ليست است و در ميان اصولگرايان اختلافات گفتماني وجود دارد. عدم انصراف چهره هاي شاخصي مانند شهاب الدين صدر، حسن بيادي و اعتراض به نحوه چينش ليست اصولگرايان تنها بخشي از اين اتفاقات است.ليستي كه صداي ميانه‌روهاي اين جريان را در آورد . اين روزها نت فالشي در بين اين طيف سياسي در اين ايام به گوش مي رسد.
ليست هايي كه رنگي از ائتلاف بين جريان محافظه كار ندارند. اختلافات در ميان اصولگرايان بر خلاف آنچه كه خودشان مي گويند فراتر از ليست است و در ميان اصولگرايان اختلافات گفتماني وجود دارد. عدم انصراف چهره هاي شاخصي مانند شهاب الدين صدر، حسن بيادي و اعتراض به نحوه چينش ليست اصولگرايان تنها بخشي از اين اتفاقات است.ليستي كه صداي ميانه‌روهاي اين جريان را در آورد . اين روزها نت فالشي در بين اين طيف سياسي در اين ايام  به گوش مي رسد. 

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، اعتراضات ميان اصولگرايان در هفته گذشته را مي توان به دو دسته تقسيم كرد. گروه اول افرادي بودند كه نسبت به تركيب و حضور بيش از 60 درصدي تندرو ها در ليست اصولگرايان و از ورود افرادي از طيف پايداري به ليست اعتراض داشتند و در نهايت هم با اين ليست نماندند. گروه دوم با بهانه‌هاي واهي تلاش مي‌كردند برخي چهره‌ها مانند ابوترابي‌فرد را كه در تاييد برجام نقش داشت را از صحنه خارج كنند. اين اظهارات ضد و نقيض در بين اصولگرايان و در فضاي مجازي آنقدر زياد شد كه گاهي در بين آن ها براي رد يا دفاع از ليست‌ها و افراد، درگيري هاي لفظي و مناظراتي شكل مي‌گرفت. براي مثال طرفداران احمدي‌نژاد در رسانه‌هاي خود ليستي تحت عنوان تريبون مستضعفين و بدون حضور چهره‌هاي معتدل اصولگرا منتشر كردند كه شباهت زيادي به ليستي داشت كه احمد توكلي از ظهور آن احساس خطر مي كرد؛ليست پايداري! البته اصولگرايان بعد از انتشار آن ليست وجود آن ليست را تكذيب كردند اما واقعيت اين است كه هنوز آن ليست بدون توجه به تكذيب ها در فضاي مجازي در حال دست به دست شدن است.

  آينده ناروشن محافظه‌كاران

عبدالرضا داوري مشاور رئيس دولت قبل 3 روز پيش به ليست اصولگرايان اعتراض كرد و با انتشار يك ليست 6 نفره در كانالش نوشت، 6 نفر از اعضاي ائتلاف اصولگرايان كه برجام را در 20 دقيقه تصويب كردند، نبايد باشند. مظفر، ابوترابي، توكلي، رهبر، افتخاري، مصباحي مقدم افرادي  هستند كه اصولگرايان آن ها را تحريم كرده اند. از سوي ديگر بخشي ديگر از افرادي كه در ليست صداي ملت علي مطهري حضور دارند مانند خوش‌چهره، بيادي، غفوري فرد، صالحي منش و شيخ الاسلام نيز مورد غضب طيف محافظه‌كار هستند. تمام شواهد حاكي از آن است كه اصولگرايان آنچه كه ندارند وحدت و آنچه كه دارند كثرت ليست است و اين موضوع سبب واهمه آنها شده‌است. اين تشنج در ميان محافظه‌كاران آنان را به اقداماتي مانند توسل به نيروهاي متافيزيكي، توهين به جناح‌هاي رقيب و دروغ و اتهام وادار كرده‌است. دو روز ديگر به انتخابات باقي مانده است. بايد ديد اصولگرايان در اين روزها و ساعات باقي مانده به جاي ليست‌سازي براي بيگانگان راهكاري براي پيروزي خود در انتخابات پيدا خواهند كرد؟آيا آنها مي‌توانند بدنه اجتماعي كه اين روزها با آنها قهر است را به خود جذب كنند؟آيا همچنان نيز اين جريان دل خود را به همايش‌ها و نمايش‌‌هاي حاكميتي خوش مي‌كند يا مي‌توانند به راي مردم اعتقاد پيدا كنند و آنها را تاثيرپذير بدانند.