کد خبر: ۱۲۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۸۰
رئیس ستاد انتخابات کشور:

شرایط رأی دادن حتی برای افراد در حصر نیز فراهم است

رئیس ستاد انتخابات کشور در واکنش به درخواست مهدی کروبی برای رأی دادن گفت: ما موظفیم برای همه واجدین شرایط رأی دادن، امکان رأی دادن را فراهم کنیم.
رئیس ستاد انتخابات کشور در واکنش به درخواست مهدی کروبی برای رأی دادن گفت: ما موظفیم برای همه واجدین شرایط رأی دادن، امکان رأی دادن را فراهم کنیم.

به گزارش تیک، محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره ممنوعیت تبلیغات از صبح امروز ششم بهمن ماه اظهار کرد: تبلیغات در فضای مجازی همچون سایر فضاهای عمومی باید متوقف شود و برای رسیدگی به این مسئله نیز کمیسیونی با محوریت شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده است.
اسامی رسانه‌های متخلف را به دستگاه قضایی دادیم

مقیمی در این نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا درباره رسیدگی به تخلفات رسانه‌هایی که ممنوعیت تبلیغات داشتند، اظهار کرد: در جلسه‌ای که قبل از آغاز زمان تبلیغات بود به رسانه‌ها گفتم که طبق قانون باید آنها که دولتی محسوب می‌شوند از تبلیغ له یا علیه فردی بپرهیزند. خیلی‌ها رعایت کردند اما عده‌ای نیز تخلف کردند که ما آنها را به وزارت ارشاد و دستگاه قضایی گزارش داده‌ایم.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اینکه «آیا تمهیدی برای رأی دادن افراد در حصر، از جمله مهدی کروبی با توجه به درخواستی که برای رأی دادن داشت، دیده شده است»، گفت: ما موظفیم برای همه افرادی که واجد شرایط رأی دادن هستند، امکان رأی دادن را فراهم کنیم.

مقیمی همچنین درباره تبلیغات منفی روزنامه کیهان علیه اصلاح‌طلبان در شماره امروز خود اظهار کرد: عصر امروز در کمیته تبلیغات همه این موارد مطرح خواهد شد. قبلا اعلام کرده بودیم همه روزنامه‌های دولتی و غیردولتی امروز ششم بهمن ماه حق فعالیت انتخاباتی ندارند.

1480 نفر انصراف دادند

وی ادامه داد: از بین 6333 نفر که در مراحل مختلف تأیید صلاحیت شدند، 1480 نفر انصراف دادند و در حال حاضر 4 هزار و 844 نفر در سراسر کشور برای مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: هنوز هم برای انصراف نامزدهای انتخاباتی زمان هست.

وی درباره تخلف‌های تبلیغاتی نامزدها تصریح کرد: تبلیغات برای خبرگان طبق ضوابط انجام شد و همه تقریبا قانون را رعایت کردند. برای مجلس نیز که 8 صبح امروز زمان تبلیغات به پایان رسید نسبت به دوره‌های قبل کمترین تخلف را داشتیم و اکثریت نامزدها سعی کردند بر مدار قانون حرکت کنند و موارد تخلف نیز به مراجع ذی‌صلاح گزارش داده شده است.

وی با بیان اینکه «130 میلیون تعرفه در اختیار استان‌ها است»، اظهار کرد: اگر تعرفه در حوزه‌های انتخابیه اضافه بیاید صورتجلسه می‌شود و عودت داده می‌شود و قابل استفاده نیست.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: ساعت رأی‌گیری از فردا 8 صبح به مدت 10 ساعت تا 6 عصر ادامه دارد و اگر لازم باشد تمدید خواهد شد.

با هرگونه جابه‌جایی سازماندهی شده برای رأی دادن برخورد خواهد شد

وی در مورد جابه‌جایی افراد برای رأی دادن در شهرها و استان‌های مختلف گفت: اگر جابه‌جایی به صورت سازماندهی شده انجام شود، شناسایی و با آن برخورد می‌شود.

مقیمی در مورد زمان اعلام نتایج انتخابات گفت: هر زمان که شمارش آرا توسط هیئت‌های اجرایی به پایان برسد اعلام می‌کنیم اما در تهران با توجه به همزمانی انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی این کار بسیار دشوار است.

رئیس ستاد انتخابات کشور به شرکت‌کنندگان در انتخابات توصیه کرد: از خانه‌، لیست‌های نامزدهای مورد نظر خود را آماده کنید تا هنگام رأی دادن با مشکل مواجه نشوید. همچنین مردم سعی کنند از ساعت 8 صبح پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی در مورد آمار واجدین شرایط رأی دادن گفت: 54 میلیون و 914 هزار و 27 نفر در سراسر کشور واجد شرایط رأی دادن هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: اقلیت‌های دینی نیز می‌توانند به نامزدهای خبرگان رأی بدهند.