کد خبر: ۱۲۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۷

پوتین: جاسوس‌ها در روسیه فعال‌تر شده‌اند

 رئیس جمهوری روسیه نسبت به تلاش دشمنان خارجی برای ایجاد خلل در انتخابات پارلمانی این کشور هشدار داد و به سرویس امنیتی دستور داد تا نسبت به هرگونه تحرکی هوشیار باشد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir) به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگو با نیروهای سرویس امنیت، اف اس بی، این کشور اظهار کرد: از مدارک به دست آمده مشخص است که متاسفانه دشمنان خارجی هم برای انتخابات پارلمانی ما آماده می‌شوند.

انتخابات پارلمانی روسیه قرار است سپتامبر برگزار شود اما منتقدان نگرانند این انتخابات از سوی کرملین دستکاری شود و نمایندگان اپوزیسیون کمی وارد پارلمان شوند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که همه باید بدانند ما برای حفظ منافع خود مطابق با قانون دست به اقدام خواهیم زد.

وی افزود، سرویس‌های اطلاعاتی خارجی طی یک سال گذشته در روسیه فعال‌تر شده‌اند و در این مدت 400 جاسوس و مامور خارجی از کشور اخراج و 23 تن دیگر محاکمه شده‌اند.

پوتین ادعا کرد: بیش از 24 میلیون حمله طی یک سال گذشته علیه وب سایت‌های دولتی و سیستمهای اطلاعاتی روسیه صورت گرفته است؛ ضروری است تا هرگونه تلاش خارجی برای دخالت در این انتخابات به عنوان زندگی سیاسی داخلی ما متوقف شود و این وظیفه اف اس بی و سایر آژانسهاست تا برای محدود کردن افرادی که سعی می‌کنند از شعارهای ناسیونالیستی، بیگانه هراسانه و افراط گرایانه استفاده کنند همه تلاش خود را به کار بندد.

تحلیل‌گران معتقدند با وجود بحران اقتصادی و برخی اعتراضات سیاسی در روسیه حزب حاکم "روسیه متحد" باز هم پیروز انتخابات خواهد بود.

رئیس جمهوری روسیه روز گذشته (جمعه) همچنین بر تداوم بی‌شک مبارزه با داعش، جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

پوتین در این اظهارات متعهد شد که پس از اجرای آتش بس در سوریه هیچ کاهشی در کمپین‌های هوایی مسکو علیه افراط گرایان داعش، جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی رخ نخواهد داد.

وی در این باره گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم که داعش، جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل هم به این عنوان شناخته می‌شوند در توافق آتش بس در نظر گرفته نمی‌شوند و جنگ علیه آنها بدون شک ادامه پیدا خواهد کرد.

*ایسنا