کد خبر: ۱۲۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۶۶

استقبال رسمی روحانی از رییس جمهور سوئیس

 یوهان اشنایدر آمان رییس جمهوری کنفدراسیون سوئیس که شب گذشته به تهران آمده است، دقایقی پیش در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد مورد استقبال رسمی حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛ اشنایدر در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و علمی به تهران آمده است.

رییسان جمهوری ایران و سوئیس در مراسم استقبال رسمی پس از پخش سرود ملی دو کشور از یگان تشریفات حاضر در محل سان دیدند.

روحانی و اشنایدر سپس وارد مذاکرات دوجانبه شدند، مذاکرات هیات های عالیرتبه با حضور دو رییس جمهوری پس از مذاکرات دوجانبه برگزار می شود.

دفتر ریاست جمهوری سوئیس چهارشنبه گذشته در آستانه سفر اشنایدر آمان به ایران، در بیانیه ای اعلام کرد که هدف از این سفر گسترش روابط تهران-برن در زمینه های اقتصادی و سیاسی و دیگر بخش ها است.

توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی و ارتقای سطح همکاری های مشترک در حوزه های سیاسی، اقتصادی، قضایی و فرهنگی میان تهران و برن، از جمله اهداف سفر رییس جمهوری سوئیس به جمهوری اسلامی ایران است.

دهها نفر از صاحبان صنایع بزرگ، سرمایه گذاران و روسای بزرگ ترین شرکت های سوئیسی اشنایدر آمان را در سفر به تهران همراهی می کنند، در این سفر علاوه بر مذاکره روسای جمهوری و هیأت های دو طرف؛ موافقتنامه هایی در زمینه های مختلف اقتصادی، تسهیل مراودات بانکی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی میان دو کشور امضا می شود.

علاوه بر جلسات متعدد، رییس جمهوری سوئیس صبح یکشنبه در خصوص مسائل اقتصادی و سیاسی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه تهران سخنرانی می کند.

به گفته مسوولان، انتظار می رود در این سفر همچنین درباره ضرورت فعال شدن و تسریع در روند تصویب موافقت نامه های تجاری دو کشور از سوی پارلمان سوئیس گفت و گو شود. به ویژه این که موافقتنامه های تجاری می تواند مسیر توسعه و تعمیق همکاری های مشترک را هموارتر سازد.

روابط ایران – سوئیس از قرن هفدهم میلادی آغاز شده و تاکنون در ادوار مختلف ادامه یافته است و اکنون شرایط پسابرجام زمینه را برای تقویت همکاری های اقتصادی دو کشور بیش از گذشته فراهم کرده است.

*ایرنا