کد خبر: ۱۲۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۶۵

گزارش سی‌ان‌ان از خیابان‌های پایتخت ایران؛ رقابت جوانان تهران با نیویورکی ها و لندنی ها در مد!

  سی ان ان در گزارشی که موضوع اصلی آن جوانان بودند تصویری دیگری از ایران را در رسانه های آمریکا نشان داده است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛ در این گزارش آمده است؛ با لباس های مد روز، موهای انگلیسی ساده، جوانانی که در استراحت در این پارک در شمال تهران هستند در حال رقابت با افراد پیرو مد نیویورک و لندن هستند.

یک زن جوان گفت: زندگی برای ما بسیار لذت بخش است. ما دوست هستیم، ما با هم بیرون می رویم، می خندیم و خوش می‌گذرانیم.

او و دوستانش به موزه سینما رفته بودند. اما اکنون دور از تصویر نظامی‌ای که از ایران در غرب ساخته شده، آنها در پارکی پر از درخت نشسته اند.

در نزدیکی چهار مرد با لباس های آبی خود با دقت در حال کاشت درختانی هستند. خانواده های جوان از هوای گرم لذت می بردند و با سرخوشی سلفی می گرفتند.

سهراب صالح که در حال ترک موزه با دو نفر از دوستانش بود گفت: «در سال های گذشته زندگی در ایران تغییرات زیادی داشته است. اقتصاد و روابط دیپلماتیک اکنون بهتر است امیدوارم همه چیز بتواند بهتر شود.»

این قسمت ایران بیش از اکثر مناطق ایران ثروتمند است. در کوهپایه های رشته کوه البرز، هوا نسبت به باقی مناطق تهران خنکتر است و هوا آلوده بدنام تهران در این منطقه سنگینی می کند.

در نگاه کلی شمال تهران خانه رای دهندگان لیبرال و اصلاح طلب پایتخت هم هست. آنها در روز جمعه  در انتخابات شرکت کردند.

یزدان گردانپور که به همراه 3 نفر از دوستان خود در کافه ای نشسته است هم می گوید: نگاه دولت های دیگر و غربی‌ها شاید به ما خیلی متفاوت باشند ولی هر روز زندگی در اینجا مثل بقیه کشورها، عادی است.

کیمیا فصیحیان یکی از دوستان گردانپور بسیار وطن پرست و خوشبین نسبت به آینده است. او در این رابطه گفت: ما به تاریخ غنی خود افتخار می کنیم. تغییرات مختلف منجر می شود ایران هر روز تبدیل به روزی بهتر شود.

این دوستان 17 و 18 ساله در حال آموختن ادبیات انگلیسی در دانشگاه هستند.

نیما بهزاد امیدوار است یک روز مدرک دکترا خود را بگیرد.

او در رابطه با ایران گفت: اگر جوانان غربی از ایران بازدید کنند چیزی را می بینند که با آنچه شما درباره آن فکر می کنید بسیار متفاوت است. من یک دوست آمریکایی دارم یک بار او به من گفت که وقتی در مدرسه از ایران صحبت می کنم همه می ترسند و می پرسند آیا در آنجا جنگ نیست؟ من در پاسخ گفتم؛ "چگونه؟ چگونه چنین فکری می کنید؟ "

یک دوست دیگر ارغوان مایجانی در حالی که شال قرمزی بر سر داشت گفت: هیچ چیز مانند گذشته نیست. جهان کوچکتر و کوچکتر شده، پس من فکر کنم بازدید از کشور و یا حداقل درگیر فرهنگ کشوری شدن آسان تر است.

*خبرآنلاین