کد خبر: ۱۲۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۲۹

بازداشت متهم پولشویی ۱۲۰ میلیارد ریالی

 فرمانده انتظامی فارس از کشف پرونده پولشویی به ارزش 120 میلیارد ریالی و دستگیری متهم تحت تعقیب به اتهام حمل و نگهداری 2 تن و 500 کیلوگرم موادمخدر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار احمدعلی گودرزی شنبه 8 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان فارس در مهرماه امسال رسیدگی به یک فقره پرونده پولشویی را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، مشخصات متهمان این پرونده را اخذ و با رصد اقدامات مالی انجام شده توسط 15 نفر از مراودین مالی در این پرونده، مشخص شد 6 نفر از آنها ساکن استان فارس و مابقی در استان‏های شرقی کشور زندگی می‏‌کنند. پس از بررسی سوابق متهمان این پرونده، مشخص شد برخی از آنها دارای سابقه کیفری در زمینه خرید و فروش و قاچاق موادمخدر بوده‌اند.

گودرزی اظهار کرد: در این راستا متهم اصلی این پرونده به نام "الف – م" که به اتهام حمل، نگهداری و خرید و فروش 2 تن و 500 کیلوگرم موادمخدر تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی استان فارس بود با رصدهای اطلاعاتی به همراه یکی از اشرار سابقه‌‏دار منطقه شرق کشور به نام "ج – م" در شیراز، شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی فارس گفت: از اعضای این باند 120 میلیارد ریال در قالب پولشویی از طریق معامله موادمخدر، کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده با معرفی به مقام قضایی با قرار بازداشت روانه زندان شدند.