کد خبر: ۱۲۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۳۷۹

ادامه واکنشها به اظهارات توهین آمیز وزیر خارجه امارات

  سخنگوی وزارت خارجه عراق از احضار سفیر امارات به دلیل اظهارات توهین آمیز وزیر خارجه این کشور درباره نیروهای داوطلب مردمی خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir) به نقل از القدس العربی، «احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه تصمیم گرفت که سفیر امارات در بغداد را احضار و نامه اعتراض رسمی علیه اظهارات عبدالله بن زاید وزیر خارجه این کشور را تقدم او کند.

"عبدالله بن زاید آل نهیان" وزیر امور خارجه امارات دیروز (جمعه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روسی خود در مسکو مدعی شده بود: "از بین بردن داعش مستلزم از بین بردن الحشد الشعبی در عراق است".

اظهارات وزیر خارجه امارات علیه نیروهای داوطلب مردمی واکنش دولت و پارلمان عراق،گروههای سیاسی و حزبی، و نیروهای داوطلب مردمی را بر انگیخته است.

دفتر حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اظهارات عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات درباره نیروهای داوطلب مردمی را محکوم کرد.

در بیانیه دولت عراق آمده است که نیروهای داوطلب مردمی در کنار نیروهای امنیتی در مقابل جنایتهای گروه تروریستی داعش ایستادند و مناطقی که تروریستها آن را اشغال کرده بودند آزاد کردند. نیروهای داوطلب مردمی همچنین خطر تروریسم را از کشورهای خلیج فارس دور کردند و کشورهای خلیج فارس باید از عراق در مقابل تروریسم حمایت کنند.

وزارت خارجه عراق نیز اظهارات وزیرخارجه امارات درباره نیروهای داوطلب مردمی را توهین آشکار به نهادهای امنیتی و نظامی این کشور دانست.

«کریم النوری» سخنگوی سازمان نیروهای داوطلب مردمی عراق در واکنش به اظهارات «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات درباره این نیروها گفت که اظهارات وزیر خارجه امارات ثابت می‌کند که این کشور از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند.

وی افزود: اظهارات وزیر خارجه امارات یک خطای راهبردی در روابط بین این کشور و عراق است.

النوری گفت که سخنان شتابزده عبدالله بن زاید نشان می‌دهد که وی از حامیان گروههای مسلح در سوریه و عراق است و از حامیان بزرگ داعش است.

*تسنیم