کد خبر: ۱۲۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۵۰

حذف ۵۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه

 میدری از حذف 500 هزار نفر از افرادی که برای دریافت کارت ملی خود اقدام نکردند، طی بهمن و اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: تصمیم دولت برای پرداخت یارانه طبق روال گذشته در سال آینده خواهد بود.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛ احمد میدری،معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون اجتماعی از توزیع 11 میلیون بسته امنیت غذایی به نیازمندان تا پایان سال خبر داد.

وی هزینه این کار برای دولت را 150 میلیارد تومان عنوان کرد.

میدری همچنین از تخصیص سهمیه به دانش آموزنی که در نوبت شبانه تحصیل می کنند، خبر داد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون اجتماعی در حوزه حمایت اجتماعی، کمتر از 2 میلیون نفر در ایران دچار فقر خوراکی هستند و باید به این افراد کمک های مستمر صورت بگیرد.

وی با اشاره به این مطلب که در حوزه رفاه اجتماعی پول های زیادی صرف می شود، ولی اثر بخشی زیادی ندارند، گفت: توزیع یارانه و کمک به صندوق های بازنشستگی، قشر فقیر جامعه را هدف قرار نمی دهد و منابع آنچنانی برای توزیع بین نیازمندان باقی نمی ماند.

میدری با بیان این مطلب که با سایت دیجی کالا برای توزیع و فروش تولیدات کالاهای تولیدی زنان سرپرست خانوار قرارداد منعقد شده، گفت: از این طریق امکان فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار را فراهم کردیم.

وی همچنین از حذف 500 هزار نفر از افرادی که برای دریافت کارت ملی خود اقدام نکردند، طی بهمن و اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: تصمیم دولت برای پرداخت یارانه طبق روال گذشته در سال آینده خواهد بود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون اجتماعی درباره حذف یارانه افراد ثروتمند در سال آینده هم گفت:این کار منوط به مصوبات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی همچنین در پایان گفت: کسانی‌که دارای 2 دفترچه بیمه درمانی بوده و بیمار با شرایط خاص دارند، باید تا پایان فروردین سال آینده، یکی از این دو دفترچه را انتخاب کنند و اگر این کار صورت نگیرد ما یکی از این دو دفترچه را حذف خواهیم  کرد و ممکن است در اینصورت یارانه دارویی خود را از دست بدهند.

*میزان