کد خبر: ۱۲۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۲۹

رباینده هواپیمای مصری در قبرس 'بازداشت شد'

وزارت امور خارجه قبرس در صفحه توییتر خود اعلام کرده است که ماجرای ربایش هواپیمای مصری با بازداشت هواپیماربا پایان یافته است.
وزارت امور خارجه قبرس در صفحه توییتر خود اعلام کرده است که ماجرای ربایش هواپیمای مصری با بازداشت هواپیماربا پایان یافته است.
تصاویر تلویزیونی لحظاتی پیش چندین نفر را نشان داد که هواپیمای ربوده شده مصری را در فرودگاه لارناکا در قبرس ترک می‌کنند.

ابتدا سه نفر از راه پله هواپیما پایین آمدند و نفر چهارم از پنجره کابین خلبان خارج شد. چند دقیقه بعد چند نفر دیگر هم هواپیما را ترک کردند.
شریف فتحی، وزیر هوانوردی مصر ساعتی پیش در یک کنفرانس خبری گزارش‌ها مبنی بر آزاد شدن تمام سرنشینان هواپیمای ربوده شده را تکذیب کرده و گفته بود که خلبان، کمک خلبان، یک افسر امنیتی، یک مهماندار زن و سه مسافر خارجی هنوز در هواپیما هستند.

آقای فتحی ملیت مسافران را اعلام نکرد، اما گفت که مذاکره با هواپیماربا ادامه دارد و تمرکز تلاش های مقامات بر حفظ سلامتی و امنیت کسانی است که در هواپیما هستند.

نیکوس آناستاسیادس، رئیس جمهور قبرس به خبرنگاران گفته بود که این هواپیماربایی ربطی به فعالیت‌های "تروریستی" نداشته است، اما راديو قبرس می‌گوید که او استاد تاريخ است و خواستار آزادى تعدادى زندانى نيز شده است.

هواپیماربا که به گفته وزارت امور خارجه قبرس "سیف الدین مصطفی" نام دارد، از قبرس تقاضای پناهندگی کرده است.

منابع هواپیمایی قبرس صبح امروز سه‌شنبه ۱۰ فروردین (۲۹ مارس) گزارش کردند که یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع ارباس ۳۲۰ متعلق به شرکت هواپیمایی مصر (ایجیپت ار) در پرواز از اسکندریه به قاهره ربوده و به قبرس برده شده است.