کد خبر: ۱۲۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۲۸

زندگي با پارازيت!

اگر مسئولين از ياد برده باشند، مردم اما هنوز به ياد دارند كه در گذشته نه چندان دور و به يكباره اخبار انتشار امواج و فراگيري پارازيت در صدر گزارش‌هاي رسانه‌هاي داخلي و خارجي قرار گرفت. زيان‌هاي ناشي از پارازيت در ازدياد انواع و اقسام بيماري‌هاي سرطاني و سكتهِ‌هاي قلبي و مغزي، سردردهاي مزمن و... موضوع روز بررسي علمي و اظهارنظرهاي متخصصين فني، بهداشتي، پزشكي و درماني گرديد.
اگر مسئولين از ياد برده باشند، مردم اما هنوز به ياد دارند كه در گذشته نه چندان دور و به يكباره اخبار انتشار امواج و فراگيري پارازيت در صدر گزارش‌هاي رسانه‌هاي داخلي و خارجي قرار گرفت. زيان‌هاي ناشي از پارازيت در ازدياد انواع و اقسام بيماري‌هاي سرطاني و سكتهِ‌هاي قلبي و مغزي، سردردهاي مزمن و... موضوع روز بررسي علمي و اظهارنظرهاي متخصصين فني، بهداشتي، پزشكي و درماني گرديد. 

شدت فراگيري خبر و تنوع اظهارنظرها چنان شد كه شخص رئيس‌جمهوري دستور رسيدگي علمي آن را به وزير بهداشت و درمان داد و تشكيل كميته تخصصي براي تهيه گزارش نهايي به رئيس جمهور از وزارت مخابرات، صدا و سيما، سپاه پاسداران، وزارت بهداشت و درمان، سازمان محيط زيست و چندين نهاد و ارگان ديگر در صدر اخبار قرار گرفت. اين اقدام مردم را اميدوار كرد كه به زودي گزارش نهايي از انتشار امواج تخريبي و پارازيت تهيه خواهد شد كه منجر به دستور اجرايي رئيس جمهور گردد! از همان آغاز دو جريان، يكي انتشار پارازيت در كور كردن برخي امواج و انتشار امواج مخابراتي با فركانس قوي را موجب شيوع بيماريهاي سرطاني و سكته‌هاي قلبي و مغزي دانستند و ديگري كه خلاف نظر اول، پارازيت را امري عادي معرفي مي‌كردند كه پي‌آمدهاي تخريبي چنداني ندارد! از همان آغاز تشكيل گروه بررسي با مديريت وزير بهداشت و درمان، موضوع پارازيت رنگ و بوي سياسي گرفت و از آن ماجراسازي خاص كردند، بطوري كه هيچ ارگان و وزارتخانه‌اي به صورت رسمي مسئوليت انتشار امواج پارازيت را نپذيرفت و دستور انتشار پارازيت همچنان در محاق ماند. به خصوص كه محمل قانوني براي چنين اقدامي به دست نيامد و نمايندگان مجلس نيز به اقدام انتشار پارازيت‌ها اعتراض كردند. آرايش دكل‌هاي مخابراتي در سطح شهر تهران براي پوشش امواج تلفن‌هاي همراه، سربر آوردن دكل‌ها در بالاي كوههاي اطراف تهران براي پارازيت‌انداختن بر روي برنامه‌هاي شبكه‌هاي خارجي و ... چنان عيان و نمايان گرديد كه از وزارت مخابرات تا بقيه ارگان‌هاي ديگر به ناچار اصل خبر را انكار نمي‌كردند، كه زندگي با پارازيت است. در اين ميان معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست، گزارش مكتوب از بررسي علمي انتشار امواج پارازيت كه موجب ازدياد بيماريها و به خصوص افزايش آمار سكته‌هاي قلبي و مغزي شده است را منتشر كرد. چند بار دكتر‌هاشمي وزير بهداشت مصاحبه كرد و خبر از تشكيل كميته ويژه بررسي با حضور همه مسئولين و ارگان‌هاي در ارتباط با انتشار امواج داد. تا در نهايت خبر داد كه گزارش نهايي تهيه و براي دستور اجراي روي ميز رئيس جمهور قرار گرفت!

اكنون از هياهوي خبري و وعده رسيدگي دستور عاجل رئيس‌جمهور بيش از يكسال گذشته است. هيچ مسئولي، مسئوليت انتشار امواج غيراستاندارد بهداشتي و پارازيت را نمي‌پذيرد و همچنان زندگي با پارازيت ادامه دارد و ضرايب آماري پزشكي از رشد فزاينده مرگ بر اثر سكته‌هاي مغزي، قلبي و رشد انواع و اقسام بيماريهاي سرطان خبر مي‌دهند. زندگي با پارازيت همچنان ادامه دارد و امواج پارازيت تا درون خانه‌هاي مردم حضور فعال دارد. ديگر نه وزير بهداشت و درمان كاري و اعتراضي به ادامه امواج زيانبار براي سلامتي مردم دارد و نه رئيس سازمان محيط زيست بر گزارش‌هاي كارشناسان درباره زيان‌هاي انتشار پارازيت تاكيد مي‌كند و سخني مي‌گويد. حتي وزير مخابرات، مسئولين سپاه و صدا و سيما ماجراي دستور به انتشار پارازيت را به عهده نمي‌گيرند. در مطبوعات هم آن قدر خبر نو و گزارش‌هاي سياسي داغ وجود دارد كه روزنامه‌اي نمي‌پرسد كه بالاخره اين ماجراي پارازيت چه شد؟ و تهيه گزارش و دستور رئيس جمهوري به كجا رسيد!؟

وزير بهداشت دكتر‌هاشمي كه از سوي رئيس جمهور ماموريت بررسي و رسيدگي انتشار امواج غيراستاندارد و پارازيت را دارد، يكبار خبر داد كه ميزان فركانس‌هاي پارازيت در مناطق گوناگون شهر تهران مورد رسيدگي فني قرار خواهد گرفت. از زمان اين اطلاع‌رساني وزير بهداشت تا امروز هيچ اطلاعي به مردم داده نشده است كه در شهر بزرگ تهران در چه مناطقي شدت و وسعت انتشار امواج و پارازيت وجود دارد و در چه مناطقي معمولي و ضعيف است. نسبت زماني انتشار امواج پارازيت چگونه است؟ اما اعتراض مردم همچنان پابرجا است. در چند ماه گذشته چندين گزارش تلفني در روزنامه (اطلاعات) چاپ شد كه مردم از مسئولين درباره ادامه امواج پارازيت پرسش كرده‌اند. اهالي منطقه يك شهرداري تهران و در ناحيه نياوران و دارآباد از شدت امواج پارازيت، آن هم از ساعت 6 صبح تا 12 شب، خبر مي‌دهند كه در مواردي حتي شبكه‌هاي داخلي تلويزيوني را قطع مي‌كند!

اگرچه همچنان زندگي با پارازيت ادامه دارد و ديگر خبري از مسئولين در بررسي امواج زيانبار ديده نمي‌شود، اما‌اندك‌اندك پارازيت اخبار مرگ را جايگزين زندگي مي‌سازد. اي كاش وزير بهداشت، وزير مخابرات، رئيس سازمان محيط زيست، مسئولين سپاه و صدا و سيما و ... رنج مطالعه اين نوشته كوتاه را به خود بدهند و گوش به اعتراض مردم داشته باشند كه زندگي با پارازيت يعني استقبال از مرگ!/اطلاعات