کد خبر: ۱۲۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۳۹

علی مطهری: به هر بهانه، افراد را فتنه‌گر ننامیم/ اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کرده‌اند

نماینده تهران گفت: بعد از سال ۸۸ با افرادی که منتقد تصمیم‌های نظام بودند، برخوردهایی شد.
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛علی مطهری که در نشست سالانه «انجمن اسلامی آرمان دانشجویان» دانشگاه علم و صنعت سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی درباره بسته بودن فضای نقد در جامعه گفت: ناهنجاری‌ها و کاستی‌هایی در کشور وجود دارد و همه ما از دولت و مجلس گرفته تا دانشگاه و مسئولان  باید پاسخگو باشند که وقتی یک سخنران به دانشگاه دعوت شد، چرا بعد از هرگونه تهدید، برنامه‌ها لغو می‌شود.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه موضع من درباره برخورد با منتقدان روشن است، اظهار داشت: از همان ابتدای سال ۸۸ گفتم نیاز به این سختگیری نیست و نباید به هر بهانه‌ای افراد را فتنه‌گر بنامیم و باید به سمت دولت وحدت ملی حرکت کنیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دانشجویی که درباره شباهت‌ها و تفاوت‌های شهید مطهری و آیت‌الله مصباح یزدی سوال کرده بود، با بیان اینکه از هر زاویه‌ای ممکن است بین این دو بزرگوار تفاوت‌ها و شباهت‌هایی وجود داشته باشد، ابراز داشت: از نظر بیان ساده مسائل فلسفی و صراحت لهجه و دوری از ابهام و ایهام، این دو استاد شبیه هم هستند، اما از نظر مرتبه علمی شهید مطهری مرتبه بسیار بالاتری داشت و از منظر دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی و آزادی‌ها و ولایت فقیه تفاوت‌های زیادی بین این دو بزرگوار بود.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم شهادت مرتضی مطهری را خسارت علمی برای کشور توصیف کرد و گفت: من نمی‌گویم اگر او رئیس جمهور یا رهبر می‌شد چه کاری انجام می‌داد، بلکه نگاهم به جنبه علمی ایشان و تاثیر ایشان در فقه و تحول در امور اسلامی است.  از یاران امام خمینی هیچکس را در مرتبه شهید مطهری نداشتیم و مرتبه علمی آن بزرگوار را افرادی مثل علامه طباطبایی، امام خمینی و آیت‌الله منتظری درک می‌کردند.

مطهری در پاسخ به سوالی درباره گشت ارشاد گفت: هنوز از ماهیت کار این افراد اطلاع کافی ندارم و قرار است چهارشنبه جلسه‌ای در این موضوع داشته باشیم.

مطهری افزود: بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس، بسیاری از فرماندهان ارتش و سپاه نظرات بنده را قبول دارند، اما می‌گویند به صلاح نیست که این مسائل را به زبان بیاوریم.
*ایلنا