کد خبر: ۱۲۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۰۲

تحلیل روزنامه اسرائیلی درباره پاکسازی موصل به دست ایران


روزنامه صهیونیستی جروزالم پست مدعی شد ایران قصد دارد با بهره ‌بردن از حضور نیروهای حماس، موصل را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کند.
تحلیل روزنامه اسرائیلی درباره پاکسازی موصل به دست ایران

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛پایگاه اینترنتی صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به قلم "مایان گروایسمن" مدعی شد: ایران در حال متحد کردن نیروهای حماس، حزب‌الله و انصارالله یمن برای مشارکت در نبرد علیه تروریست‌های داعش است. ایران با بهره‌مندی از حضور نظامی حماس، حزب‌الله و انصارالله قصد آزادسازی موصل از دست داعش را دارد.
 
موصل با بیش از یک میلیون نفر جمعیت سومین شهر بزرگ عراق پس از بغداد و بصره است. این شهر از ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ (20 خرداد 93) در کنترل داعش قرار دارد. روزنامه "الشرق الاوسط" نیز ادعا کرد: یک هزار نیروی حزب الله لبنان و نیروهای ایرانی در کرکوک و موصل در شمال عراق مستقر شده اند.
 
به ادعای این روزنامه وابسته به آل سعود، قرار است این نیروها در کنار نیروهای بسیج مردمی عراق، عملیات آزادسازی کامل کرکوک و موصل را انجام دهند.
 
جروزالم پست در ادامه گزارش خود نوشت: موصل در شمال عراق واقع شده و به دلیل میزبانی اماکن مذهبی شیعیان، میراث فرهنگی ارزشمندی برای ایران به حساب می‌آید.
 
داعش اسفند 93 یکی از قدیمی‌ترین مساجد شهر موصل را منفجر و آن را کاملا تخریب کرد. تکرار این دست اقدامات از سوی تروریست‌ها، نیروهای ایرانی را بر ان داشت تا هرچه سریعتر شرایط آزادسازی موصل را فراهم کنند.
 
جروزالم پست در بخش دیگری از گزارش خود به آزادسازی شهر کرکوک اشاره کرد و مدعی شد: شهر کرکود دارای منابع نفتی غنی است که از ژوئن گذشته (خرداد 94) تحت کنترل نیروهای کُرد که خواستار استقلال هستند، درآمده است. بیرون راندن نیروهای کُرد از شهر کرکوک برنامه بعدی ایران در ممانعت از استقلال کُردهای اقلیم کردستان عراق است.

*افکارنیوز