کد خبر: ۱۲۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۷۲

ظرفیت های خوب تربیت نیروی انسانی هوانوردی بین ایران وفرانسه وجوددارد

معاون دانشگاه هوانوردی غیرنظامی « اِنَك » (Enac) فرانسه گفت: مراكز آموزشی و تخصصی هوانوردی ایران و فرانسه می توانند در زمینه تربیت خلبان، كارشناس خدمات فرودگاهی، مهندس تعمیر نگهداری و نیروی انسانی صنعت هوانوردی با یكدیگر همكاری كنند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛فیلیپ كرباسا Philippe Crَebassa روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: دانشكده صنعت هواپیمایی كشوری و دانشگاه اِنَك فرانسه می توانند در زمینه تربیت نیروی انسانی صنعت هوانوردی در تمام بخش های مورد نیاز و تربیت مدیران این صنعت همكاری های خوبی داشته باشند.
وی با اشاره به برگزاری سمینار بررسی فرصت‌های همكاری ایران و فرانسه در زمینه آموزش عالی و تخصصی حوزه هوانوردی، گفت: برگزاری این سمینار در تهران نقطه عطفی برای آغاز همكاری های آموزشی ایران و فرانسه در زمینه صنعت هوانوردی است.
معاون دانشگاه اِنَك فرانسه افزود: خوشبختانه صنعت هوانوردی ایران در سال های اخیر رشد خوبی داشته است و متخصصان و كارشاسنان ایرانی اقدام های موفقیت آمیزی در این صنعت داشته اند.
به گزارش ایرنا، سمینار بررسی فرصت‌های همكاری ایران و فرانسه در زمینه آموزش عالی و تخصصی حوزه هوانوردی با حضور مسئولان آموزشی دانشگاه اِنَك فرانسه و مسئولان سازمان هواپیمایی كشوری، دانشكده صنعت هواپیمایی، اساتید و دانشجویان این دانشكده و مدیران برخی از شركت های هواپیمایی ایران سی و یكم فروردین ماه امسال در دانشكده صنعت هواپیمایی كشوری برگزار شد.
«آلن وید آلیس» وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه روز 30 فروردین ماه به منظور توسعه همكارهای ایران و فرانسه در حوزه حمل ونقل هوایی و دریایی به دعوت وزیر راه و شهرسازی كشورمان در راس هیاتی وارد تهران شد.
وی در این سفر تاكید كرد: همكاری‌های ما در چارچوب سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در ژانویه 2016 به پاریس توسعه خواهد یافت و ما بسیار خوشحالیم كه ایران و فرانسه بار دیگر همكاری‌های خود را در بخش‌های مختلف آغاز كرده‌اند.
با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) و لغو تحریم ها، در سفر اروپایی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس منعقد شد.

*ایرنا