کد خبر: ۱۲۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۹۵

ادامه پیشروی نیروهای عراقی در غرب الانبار با آزادسازی مناطق جدید

نیروهای عراقی روز سه شنبه در ادامه عملیات خود در غرب استان الانبار راه ارتباطی منطقه محمدی – هیت و شهر دولاب در غرب هیت را آزاد و این منطقه را از عناصر گروهک تروریستی داعش پاکسازی کردند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛سرتیپ «صباح فاضل مطر» از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) افزود: نیروهای عراقی راه ارتباطی اصلی منطقه محمدی – هیت را از بسته های انفجاری پاکسازی کرده اند.

راه ارتباطی محمدی – هیت از راه های اصلی ارتباطی مردم هیت به شمار می آید که با پاکسازی آن شرایط برای بازگشت آوارگان عراقی به شهر هیت که در هفته های گذشته آزاد شده بود، فراهم می آید.

همچنین نیروهای عراقی که شب گذشته وارد شهر دولاب در غرب هیت شدند، امروز به طور کامل شهر دولاب را از اشغال داعش آزاد کردند.

نظم الجغیفی از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق گفت: در عملیات آزادسازی شهر دولاب ده ها داعشی به هلاکت رسیدند.

پیشتر نیز فرماندهی نیروهای عراقی اعلام کرده بود که این نیروها توانسته اند راه ارتباطی دولاب – بغدادی در غرب شهرستان هیت را آزاد کنند.
نیروهای مشترک عراقی از روز شنبه از سه محور با حمایت نیروی هوایی٬ عملیات آزاد سازی منطقه دولاب، زخیخه و راه ارتباطی میان منطقه البغدادی و شهرستان هیت در استان الانبار را آغاز کرده اند.

یگان توپخانه ارتش عراق نیز امروز مواضع عناصر گروهک تروریستی داعش در مناطق جرایشی، البو ذیاب واقع در شمال استان الانبار را هدف قرار دادند که در این حمله شماری از عناصر داعش کشته و یا زخمی شدند.

در همین حال نیروهای عراق در پل ارتباطی البو شجل را شمال شهر فلوجه منهدم کردند تا راه کمک رسانی گروهک تروریستی داعش به منطقه کرمه و فلوجه قطع شود.

گروهک تروریستی داعش نیز امروز اعضای یک خانواده چهار نفری را در شهرستان حویجه در جنوب استان کرکوک اعدام کرد.

گروهک تروریستی داعش از اوایل سال 93 بخش هایی از عراق را اشغال کرده است.
این گروهک با حمایت برخی کشورهای منطقه دست به جنایت های بزرگی در عراق و سوریه زده است.
نیروهای عراقی در ماه های گذشته مناطقی در شمال و غرب عراق را از عناصر گروهک تروریستی داعش پاکسازی کرده اند.

* ایرنا