کد خبر: ۱۲۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۰۴

بازداشت بیش از 200 مصری در تظاهرات قاهره

ائتلافی از گروه های مدافع حقوق بشر در مصر روز سه شنبه اعلام کرد که پلیس این کشور دستکم 237 نفر را در جریان اعتراض های قاهره بازداشت کرده است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛به نقل از  خبرگزاری آسوشیتدپرس از قاهره، مردم مصر روز گذشته (دوشنبه) در اعتراض به واگذاری دو جزیره مصری در دریای سرخ به عربستان، تظاهرات کردند.
جمال عید و محمد عبدالعزیز وکلای مدافع حقوق بشر مصر با اعلام خبر بازداشت معترضان گفتند که در عین حال برخی از بازداشت شدگان آزاد شده اند.
خیابان های قاهره روز گذشته (دوشنبه) مملو از نیروهای پلیس بود که برای پیشگیری از هر گونه ناآرامی و اغتشاش به حال آماده باش درآمده بودند.
پلیس در جریان تظاهرات روز گذشته با معترضان درگیر شد و به طرف آنها گاز اشک آور شلیک کرد.
معترضان که تعدادشان به صدها نفر می رسید، خواستار استعفای عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر به دلیل واگذاری دو جزیره راهبردی به عربستان شدند.
تظاهرات روز دوشنبه، دومین سری از اعتراضات در ماه جاری به واگذاری این دو جزیره بود.
دولت مصر مدعی است که واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به ریاض، به عربستان تعلق دارد و سعودی ها این جزایر را در سال 1950 از بیم اشغالگری رژیم صهیونیستی، تحت محافظت قاهره قرار دادند.
مصر جزایر مزبور را در ماه جاری در جریان سفر ملک سلمان پادشاه عربستان به قاهره، دو دستی تقدیم وی کرد و این اقدام، خشم مصری ها را برانگیخت به طوری که بسیاری، وی را به فروش قلمرو کشورشان متهم کردند.

*ایرنا