کد خبر: ۱۲۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۷۴

جنجال در آلمان بر سر همایون شجریان!

شجریان در ویدئویی که روی صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، می‌گوید حالش‌خوب است اما کنسرتش به خاطر کوتاهی پیش‌آمده لغو شده است
شجریان در ویدئویی که روی صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، می‌گوید حالش‌خوب است اما کنسرتش به خاطر کوتاهی پیش‌آمده لغو شده است.

دو ساعت دیواری یکی به وقت شانگهای و دیگری به وقت نیویورک ساعت 3:30 را نمایش می‌دهند. همایون شجریان رو به دوربین با لحنی ناآرام، هم خبر از سلامتی اش دارد و هم توضیحی برای دلیل لغو کنسرتش؛ تور کنسرتی که از چهارم اردیبهشت در دوسلدورف آغاز شده و قرار بود پنجم اردیبهشت در هامبورگ اجرا شود.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بنا بود «آئودیومکس» هامبورگ واقع در دانشگاه این شهر ساعت شش‌ونیم تا هفت‌و نیم روز یکشنبه میزبان پرمخاطب ترین کنسرت دهه‌های اخیر ایران باشد و همایون شجریان به همراه سهراب و تهمورث پورناظری کنسرت «چرا رفتی» را برگزار کنند اما به فاصله زمانی کوتاه قبل از اجرا، با اعلام خبر لغو این کنسرت گمانه‌زنی‌ها در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد؛ شایعاتی که این بار از بیماری شجریان پسر روایت دارد. با وجود این، همایون در ویدئویی که روی صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، می‌گوید که حالش خوب است اما کنسرتش به خاطر کوتاهی پیش آمده لغو شده است. در همین زمینه تهمورس پورناظری آهنگساز این اثر نیز در صفحه‌ اینستاگرام در توضیحی تکمیلی پایبند نبودن برنامه‌گذار کنسرت، به تعهدات اولیه‌ و احترام به سلیقه‌ شنیداری علاقه‌مندان را دلیل لغو کنسرت اعلام می‌کند.

تهدید به مرگ در شب کنسرت

متعاقب خبر لغو کنسرت اما همچنان روند فروش بلیت ادامه می‌یابد تا ماجرای برگزاری کنسرت همایون شجریان در هامبورگ ابعاد تازه‌ای پیدا کند و مقدمه‌ای بر یک جنجال هنری-‌رسانه‌ای شود. بار دیگر همایون شجریان در صدد شفاف‌سازی بر می‌آید و با صدور بیانیه‌ای در اینستاگرام خود از اختلافات جدی مدیر برنامه و گروه با برنامه‌گذار می‌گوید و بر هم زدن خاطره خوشی که به قول او حالا تبدیل به کابوس شده است: « شب کنسرت با وجود اعلام مدیر برنامه گروه به برنامه‌گذار مبنی بر لغو شدن کنسرت، ایشان همچنان به فروش بلیت ادامه دادند و اهداف نامعلوم خود را دنبال کردند که البته این موضوع با واکنش و شکایت به مراجع قضایی آلمان همراه شد.» ماجرا البته به اینجا ختم نمی‌شود و آن طور که او در ادامه توضیح می‌دهد اعتراض به ادامه فروش بلیت حتی تهدید جانی گروه را در پی دارد: «متأسفانه مدیر گروه با تهدید جانی نسبت به خود و گروه روبه‌رو می‌شوند که این موضوع نیز در مراجع قضایی آلمان با شهادت چندین شاهد نشسته در لابی هتل تشکیل پرونده شده است.»

بند پایانی این بیانیه که شاید مهم‌ترین بخش آن باشد خطاب به خریداران بلیت این کنسرت است که در میان برنامه گذار و همایون شجریان سرگردانند تا بتوانند حداقل هزینه بلیت خود را بازپس گیرند: «بنده همایون شجریان، فرزند محمدرضا هیچ مبلغی را دریافت نکرده و نخواهم کرد. همه مبالغ دریافتی از فروش بلیت نزد برنامه‌گذار است و آقای مجید فکری موظف هستند وجه بلیت تک‌تک مردم را به آنان برگردانند.»

سرگردانی برای بازپس‌گیری بلیت

انتشار این بیانیه واکنش برنامه‌گذار این کنسرت را به دنبال دارد. مجید فکری جوابیه‌ای در صفحه شخصی خود در فیس بوک قرار داده و مقصر اصلی لغو کنسرت را متوجه همایون شجریان و مدیر برنامه‌هایش عنوان می‌کند. در نوشته‌های او آمده که هم همایون شجریان و هم مدیر برنامه هایش از مکان و امکانات سالن‌ها با خبر بوده‌اند. وی همچنین مدعی رد ماجرای تهدید شجریان شده و حتی متذکر شده است که برای احقاق حق خود و طرفداران این کنسرت با شکایتی که انجام داده باعث دستگیری همایون شجریان شده و از پرواز او و گروهش به کشور سوئد توسط پلیس آلمان جلوگیری به‌عمل آمده است.


او نیز همچون شجریان در بند پایانی جوابیه‌اش مدعی شده است که پول بلیت‌ها دست طرف مقابل است و پلیس در حال پیگیری و بازپس گرفتن آن است./ایران