کد خبر: ۱۲۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۵۸

ادعاهای مردی که گناهکار شناخته شد؛ قاتل، دوست مرده‌ام است!

مردی که اصرار دارد قاتل اصلی دوست مرده‌اش است محاکمه شد.

چهاردهم اسفندماه سال 89 جنایت خونینی در یک بوستان رخ داد و دو مرد افیونی به نام‌های محسن و اکبر، مردی به نام مهدی را با ضربات چاقو به قتل رساندند و پا به فرار گذاشتند. دو ماه بعد بود که محسن دستگیر شد و اکبر تحت تعقیب پلیس بود که کشته شد.

محسن در بازجویی‌ها اعتراف کرد که شب حادثه مهدی و اکبر به خاطر اختلاف حساب به جان هم افتادند و من تنها میانجیگری کردم، اما هر دوی آنها چاقو داشتند و همدیگر را زخمی کردند و حتی مهدی مرا نیز هدف قرار داد. محسن اصرار بر بی‌گناهی داشت که دو شاهد جنایت گفتند شب حادثه محسن با چاقو ضربات اصلی را به قربانی زده و اکبر با پشت چاقو به مهدی ضربه زده است!

صبح دیروز محسن در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت و با تقاضای قصاص از سوی خانواده قربانی مواجه شد.

محسن وقتی برای آخرین دفاع پشت تریبون ایستاد، گفت: عصر روز حادثه من برای خرید مواد مخدر نزد اکبر رفتم اما او مواد نداشت. مرا سوار موتورش کرد تا از شخص دیگری برایم مواد بخرد. وقتی وارد کوچه شدیم او و مهدی با هم روبه‌رو شدند، مهدی ناسزاگویی کرد و هر دو به جان هم افتادند. من برای میانجیگری رفتم اما مهدی تصور کرد که من قصد دعوا دارم و با چاقو ضربه‌ای به گردنم زد و من به او پشت پا زدم، قربانی به زمین خورد، سپس اکبر با چاقو و قمه‌ای که در دست داشت به جانش افتاد. باور کنید من در قتل هیچ دخالتی نداشتم و بی‌گناهم!

سپس یکی از شاهدان که در زمان جنایت حضور داشت، در جایگاه ایستاد و گفت: آن زمان من مأمور پیج و در حال گشتزنی بودم که دیدم یکی در حال دویدن است و دو مرد او را تعقیب می‌کنند. وقتی آنها مهدی را گرفتند به جانش افتادند، جلو که رفتم محسن بی‌رحمانه با چاقو مهدی را می‌زد و اکبر نیز با پشت چاقو به سر و گردن قربانی می‌زد.

شاهد دوم نیز که در زمان جنایت 16 سال بیشتر نداشت، حرف‌های شاهد اول را تأیید کرد.

به گزارش ایران، در پایان سه قاضی عالی‌رتبه با هم وارد شور شدند و محسن را به خاطر قتل عمد به قصاص نفس و اکبر را نیز طبق ماده 435 به پرداخت دیه محکوم کردند.