کد خبر: ۱۲۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۷۴

زیان 70 میلیون دلاری یک فیلم پرهزینه

درست برخلاف پیش‌بینی‌ها فیلم «شکارچی‌: جنگ زمستان» زیان تجاری بزرگی را برای کمپانی یونیورسال به ارمغان آورد.

یونیورسال که سال گذشته موفق‌ترین استودیوی هالیوودی گیشۀ سینما بود، با اکران «شکارچی‌: جنگ زمستان» در بهترین حالت شاهد زیانی 70 میلیون دلاری خواهد بود.

براساس پیش‌بینی کارشناسان صنعت سینما این فیلم که در افتتاحیه در حدود 20 میلیون دلار فروخت، در پایان کار نهایتاً به فروشی برابر با 200 میلیون دلار در سرتاسر جهان دست خواهد یافت.

«شکارچی : جنگ زمستان» با حضور چهره‌های سرشناسی چون کریس همسورث، شارلیز ترون، امیلی بلانت و جسیکا چستین تنها 115 میلیون دلار در مرحله تولید هزینه داشته است. با احتساب هزینه‌های توزیع و تبلیغات، این فیلم برای این که ضرر نکند باید بیش از 300 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروش داشته باشد.  

فروش بسیار پائین «شکاچی‌: جنگ زمستان» در میان موفقیت‌های تجاری اخیر محصولات رویداد غیرمنتظره‌ای بود. یونیورسال سال گذشته میلادی فیلم‌های پرفروشی چون «دنیای ژوراسیک»، «سریع و خشمگین 7» و انیمیشن «مینیون‌ها» را به بازار سینما عرضه کرد که همگی بیش از یک میلیارد دلار فروش داشتند. این کمپانی در مجموع سال 2015 میلادی را با فروش 6.9 میلیارد دلاری فیلم‌هایش به پایان رساند و رکورد فروش جدیدی در تاریخ سینما به نام خود ثبت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، «جنگ زمستان» پس از موفقیت تجاری «سفیدبرفی و شکارچی» در سال 2012 ساخته شد. با این تفاوت که داستان فیلم جدید اتفاقات پیش از داستان سفیدبرفی را روایت می‌کند و در نتیجه در «جنگ زمستان» دیگر خبری از سفیدبرفی با بازی کریستن استوارت نیست.

منبع : گاردین / 27 آوریل