کد خبر: ۱۲۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۵۶
وزیر کار:

افرادی که به دلیل فساد در دولت قبل محاکمه می شوند، پیچ و مهره سرمایه های خود را در داخل کشور نبسته بودند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر امروز می بینیم افرادی به دلیل فسادهایی که در زمان دولت گذشته انجام داده اند، محاکمه می شوند به این دلیل است که امتیازات و تسهیلات ویژه به افرادی تعلق گرفت که پیچ و مهره سرمایه های خود را در داخل کشور نبسته بودند .
 علی ربیعی شامگاه امشب در همایش کارگران قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار این شهر برگزار شد، گفت: آنچه که امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی دغدغه خود می دانست، رسیدگی به محرومان و هم اینکه جامعه به سمت کار و تولید پیش رود.
وی از فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری و توجه ایشان به کارگران تشکر و قدردانی کرد و گفت: جامعه تولیدگرا که اساس آن رسیدن افراد به ارج و قرب به میزان زحماتشان است، رو به پیشرفت خواهد بود و در مقابل جامعه رانتی است که فقط عده کمی در آن به ارج و قرب می رسند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه دیدگاه اسلام، رهبر انقلاب و تلاش دولت تدبیر و امید این است که جامعه ای را سامان دهد که در آن تولید و کار اساس جامعه باشد، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا افراد از یک میلیون تا یک میلیارد در داخل کشور سرمایه گذاری کرده و مورد احترام باشند چراکه در چنین جامعه ای تولید و کار ارزش تلقی می شود؛ اگر امروز می بینیم افرادی به دلیل فسادهایی که در  زمان دولت گذشته انجام داده اند، محاکمه می شوند به این دلیل است که امتیازات و تسهیلات ویژه به افرادی تعلق گرفت که پیچ و مهره سرمایه های خود را در داخل کشور نبسته بودند و قطعا در آن شرایط، کار و تولید ارزش خود را از دست خواهد داد.
ربیعی با بیان اینکه افتخار من کارگر بودن است، اظهار کرد: این یک روند خوب در جمهوری اسلامی است که من یک روز به عنوان کارگر در مقابل شهید بهشتی سخنرانی می کردم و دیروز به عنوان وزیر این کشور به حضور رهبر انقلاب شرف یاب شدم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رفاه حال کارگر و کارفرما را باید توامان دید، گفت: هم باید مراقب زمین نخوردن کارفرما و هم باید مراقب معیشت کارگران بود.
ربیعی ادامه داد: بحث ایمنی کارگران نیز مورد توجه وزارتخانه قرار دارد و علاوه برآن به بحث معیشت کارگران نیز توجه ویژه داشته ایم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در زمان دولت قبل فاصله تورم و مزد کارگران به سی و دو نیم درصد رسیده بود بگونه ای که زندگی برای کارگران سخت شده بود اما در طول این سه سال دولت تدبیر و امید، هرچند ادعا نمی کنیم شق القمر کرده ایم اما تلاش ما این بوده که میزان افزایش مزد از میزان تورم بیشتر باشد.