کد خبر: ۱۲۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۴

آیت الله مکارم: مصرف مواد مخدر حرام است

آیت الله ناصرمکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، گفت: در زمینه مواد مخدر باید کار فرهنگی بیشتری صورت بگیرد چرا که گاهی این مهم بیش از مبارزات اثر بخش خواهد بود .

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار دبیران ستاد مبارزه با مواد مخدر استان های کشور با وی، افزود: مواد مخدر از چند جهت قابل مطالعه است و منبعی برای سوداگران مرگ است که از این درآمد چشم پوشیدن برای بسیاری سخت است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مواد مخدر جنبه سیاسی نیز دارد چرا که ابزاری است در دست جهانخوران تا قیام های مردمی بر ضد خود را سرکوب کنند چرا که جمهوری اسلامی وصله ناهم رنگی است برای جهانخواران و از همه طرق می خواهند جوانان ما را آلوده کنند تا دیگر این جوانان کفن پوش برای نظام نباشند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه این یک برنامه منسجم و طراحی شده برای نیروهای ضد آنها همچون حزب الله و ایران است، گفت: متاسفانه ما هر چه جلوتر می رویم آنها از ما جلوتر هستند چون با برنامه کار می کنند.

این مرجع تقلید، به عدم همکاری استکبار برای کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در اخبار اعلام شد که 40 درصد کشفیات در ایران است و علت نبود همکاری آنها درآمد هنگفتی است که از توزیع مواد مخدر به دست می آورند در صورتی که این مهم برای همه است و باید ما را یاری کنند .

وی استمال، کاشت و خرید و فروش مواد مخدر را از نظر شرعی حرام دانست و گفت: از نظر عرفی نیز  افرادی که آلوده بشوند نه دنیا دارند و نه آخرت و همیشه منفور هستند.

*ایسنا