کد خبر: ۱۲۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۵

افزایش نیروهای فرانسه در ساحل عاج

وزیر دفاع فرانسه در سفر خود به یک پایگاه نظامی در ساحل عاج اعلام کرد، پاریس شمار سربازان خود را در این کشور افزایش می‌دهد.
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه در دیدار با سربازان فرانسوی مستقر در ساحل عاج اعلام کرد: تابستان امسال فرانسه نیروهای خود را در ساحل عاج از 500 نفر به 900 نفر نیروی مرد افزایش می‌دهد.

این افزایش نیرو در راستای افزایش بودجه نظامی فرانسه و هم چنین گسترش تهدیدهای تروریستی منطقه‌ای به خصوص پس از حمله افراطگرایان به یک تفرجگاه ساحلی در نزدیکی آبیجان که باعث کشته شدن 19 نفر در ماه مارس شد، انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: آبیجان یکی از سه جایی است که نیروهای ذخیره سربازان فرانسه در آن حضور دارند. دو محل دیگر در جیبوتی و امارات متحده عربی قرار دارد. این مکانها نقاط ورود به مناطق مختلف در جهان هستند. این نیروها می‌توانند برای حمایت از سربازان فرانسه که در ماموریتهای خارجی به سر می‌برند، اعزام شوند.

هم چنین علاوه بر حضور نظامی فرانسه در ساحل عاج، ارتش این کشور سالانه به 600 نیروی ساحل عاجی آموزش می‌دهد.

وزیر دفاع فرانسه افزود: پس از ناآرامی‌های سال 2011، بازسازی ارتش ساحل عاج بر ای تضمین ثبات و آرامش در این کشور لازم و ضروری است.

ساحل عاج پس از آنکه لوران گباگبو، رئیس جمهوری سابق این کشور از پذیرش شکست در مقابل رقیبش در انتخابات سال 2010 سرباز زد، دوره‌ای از درگیری را تجربه کرد تا اینکه کمپین نظامی تحت رهبری فرانسه در سال 2013 وارد عمل شد.

*ایسنا