کد خبر: ۱۲۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۴

تست روان‌شناسي، مؤلفه گم شده‌تائيد صلاحيت‌ها

باتوجه به اهمیت جايگاه نمایندگان مجلس و باعنايت به مهم بودن حضور این افراد در شکل‌دهی قوانین ونظام حاکم برجامعه، ما به نقش پررنگ روانشناسی و روان درمانی آنهايي كه قصد كانديداتوري در انتخابات را دارند، می‌رسیم. ............

باتوجه به اهمیت جايگاه نمایندگان مجلس و باعنايت به مهم بودن حضور این افراد در شکل‌دهی قوانین ونظام حاکم برجامعه، ما به نقش پررنگ روانشناسی و روان درمانی آنهايي كه قصد كانديداتوري در انتخابات را دارند، می‌رسیم. اینکه هرشخصی جدا از احراز هویت فردی وشخصی نیاز به بررسی وضعیت روحی وروانی نیز دارد. چرا در بخش صدور گواهی فردی، جایی براي بررسی شرایط روحی وروانی لحاظ نشده‌است!؟ چرا بیشتر ازهرچیز به سوابق کاری ،عناوین شغلی وداشتن و نداشتن عناد با دولت و حاكميت می‌پردازیم!؟ چرا گاهي دربین افرادي كه در انتخابات موفق به حضور در مجالس شده‌اند، افرادي را مي‌بينيم كه با پرخاشگري و توهين به ديگران سعي در پيشبرد اهداف خود را دارند!؟ دلیل این رفتارهای خارج از اصول وچارچوب چیست!؟ چرا درکشور ما توهین به افراد در رده های شغلی برای افراد عادی مشكل ايجاد مي‌كند ولي يك نماينده به‌راحتي مي‌تواند به خبرنگار، مقام مسئول و خانواده او توهين كند!؟ چرا تاثیرات بعضی رفتارهای نمایندگان باید دید مردم را نسبت به این قشر خراب کند و نسبت به رفتارهاي‌شان عکس‌العمل خاصی انجام نشود!؟
  ضرورت تست‌روانشناسي
اين نمونه سوال‌هايي است كه برخوردهاي برخي از نمايندگان و مسئولان، پيش‌زمينه ايجاد آنهاست. در دوره‌هاي مختلف تاريخي شاهد بداخلاقي‌هاي اهالي سياست بوده‌ايم ولي در اين چندسال اخير چهره‌هاي جديدي وارد عرصه شدند كه توهين‌ها و اخلاق‌هاي آنها منحصر به فرد است! افرادي كه به‌راحتي به همه اقشار جامعه اعم از خبرنگار و سياستمدار توهين كرده و افترا مي‌زنند. برخلاف کشورما بيشتر کشورها مثل انگلستان در کنار شرایط بسیار سخت برای احراز هویت جایگاه نمایندگی، داشتن سلامت روحی وروانی را هم درنظر مي‌گيرند! اين كشور غربي در اين روش موفق بوده است و به نظر نمي‌رسد استفاده از تجربيات آنها به نفع خودمان، اقدام ناصحيحي باشد. پيشنهاد مي‌شود نهادهاي مسئول در زمينه تائيد صلاحيت نمايندگان يا مسئولان دولتي در كنار مؤلفه هايي كه براي تائيد افراد دارند، توجه به روح و روان سالم را نيز اضافه كنند تا ديگر شاهد برخوردهاي ناشايست ديده شده در سال‌هاي اخير نباشيم.