کد خبر: ۱۲۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۲

مبادله تفاهم‌نامه ساخت 2 هزار و 700 واحد مسکونی در شهر صدرا

طرح امضا و مبادله تفاهم‌نامه احداث 2 هزار و 700 واحد مسکونی بین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس و شرکت عمران صدرا طی جلسه‌ای با حضور مدیران 2 دستگاه، بررسی شد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛منطقه فارس، مدیرکل کمیته امداد فارس در این خصوص گفت: نیاز‌سنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حدود 5 هزار خانوار در استان فارس فاقد مسکن مناسب هستند که تامین مسکن برای تمام آنان، همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و البته خیرین را طلب می‌کند.

محمد بذرافشان با بیان اینکه 2 هزار و 700 خانوار نیازمند مسکن از این تعداد در شهرستان شیراز سکونت دارند، گفت: خوشبختانه استان فارس در زمینه حمایت و کمک خیرین جزو استان‌های پیش‌روست و در سال گذشته این نهاد با حمایت نهادها و کمک‌های خیران و اعتبارات کمیته امداد ۱۴ میلیارد ریال برای احداث، خرید یا تعمیر مسکن شهری و روستایی در استان هزینه شده است.

بذرافشان، بزرگترین حمایت امداد برای مددجویان را تامین مسکن آنان عنوان و اضافه کرد: احداث مسکن برای این افراد سرمایه بزرگی محسوب می‌شود که می‌تواند در توانمندی و حل مشکلات آنان نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه تامین مسکن جزو اولویت‌های اصلی این نهاد قرار دارد، اضافه کرد: تشخیص ما بر این است که اگر مشکل مسکن مددجویان را برطرف کنیم، بسیاری از مشکلات مددجویان نیز مرتفع خواهد شد.

بذرافشان همچنین از اعطای ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض برای مسکن و ۴۵ میلیون تومان وام اشتغال برای خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: ما علاوه بر همکاری در حوزه ساخت مسکن مددجویی برای حل مشکلات اشتغال محرومان نیز به کمک‌های این شرکت و تمامی نهادها نیازمندیم.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا نیز، گفت: این شرکت آمادگی دارد تا در مرحله اول و در صورت تامین اعتبار، یکهزار واحد مسکونی را تا پایان شهریورماه به مددجویان کمیته امداد تحویل دهد.

مهدی خانی ضمن اعلام آمادگی کامل برای حل مشکلات مسکن محرومان، افزود: این تفاهم‌نامه در جلسه هیئت مدیره شرکت عمران صدرا به‌طور کامل بررسی و کارهای کارشناسی برای تحویل زمین و آغاز مراحل ساخت در اسرع وقت بررسی می‌شود.

خانی گفت: ساخت مسکن برای محرومان کاری ارزشمند و پرخیر و برکت است که همواره دعای خیر این افراد را برای ما به همراه خواهد داشت.

براساس این گزارش، بررسی راهکارهای راه‌اندازی اداره کمیته امداد صدرا، از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود.

*ایسنا