کد خبر: ۱۲۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۱۵

سرگردانی مردم بجنورد در مراکز کارگزاری تامین اجتماعی

برون سپاری وظایف از دستگاه دولتی به بخش خصوصی با اهدافی همچون کوچک سازی اداره‌ها، انجام سریع‌تر امور و دسترسی راحت انجام شده است و سازمان تامین اجتماعی یکی از دستگاه‌هایی است که این برون سپاری را انجام داده و اجرای بسیاری از امور خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

این امر باید به منظور دسترسی راحت تر مردم برای انجام امور آن‌ها و کاهش مصرف زمان انجام می‌شد این درحالیست که بسیاری از شهروندان بجنورد از روند اجرای امور در دفاتر کارگزاری که اداره کل تامین اجتماعی استان تعدادی از وظایف خود را به آن محول کرده است به شدت گلایه‌مند هستند.

برات زاده یکی از مراجعه کنندگان بجنوردی به دفتر کارگزاری واقع در خیابان میرزا کوچک خان بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، اظهار کرد: هر زمانی که برای انجام برخی کارها مانند تعویض گرفتن فیش پرداختی تامین اجتماعی مراجعه کرده‌ام با ازدحام زیادی از جمعیت مواجه شده‌ام.

وی افزود: برای انجام تک تک امور در این مرکز باید ساعت‌ها منتظر بمانیم تا بعد از سه چهار ساعت بالاخره آن کاری که باید در این مرکز انجام دهیم توسط کارکنان آن انجام شود. حتی در یکی دو مورد، بعد از ساعت‌ها انتظار در نوبت صبح، تصمیم گرفته‌ام تا برگردم و دوباره بعد از ظهر برای انجام آن کار به این مرکز مراجعه کنم اما زمانیکه بعد از ظهر نیز به آن مرکز مراجعه کردم با جمعیت زیاد در انتظار مواجه شده‌ام.

اسماعیلی، یکی دیگر از افراد حاضر در این مرکز اظهار کرد: ازحام جمعیت یک مشکل است اما مورد دیگری که خیلی رنج آور است نبود دستگاه شماره دهی به افراد است و هر شخصی برای اینکه کارش زودتر انجام شود فکر جلو زدن از دیگران است. از سوی دیگر نبود این دستگاه موجب شده تا تمامی افراد به دور کارکنان این مرکز حلقه بزنند و هر کسی سعی بر این دارد تا کارش زودتر از دیگری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: یک تابلوی راهنما در این مرکز وجود ندارد که افراد بدانند برای انجام چه کاری به چه کسی مراجعه کنند بنابراین از طبقه اول و میز اول باید پرس و جو کنند تا ببینند مسئول مربوطه اجرای این کار چه کسی است. علاوه بر این با این ازدحام جمعیت صندلی برای نشستن مردم وجود ندارد و فقط در هر طبقه شاید سه چهار صندلی به چشم می‌خورد بنابراین مردم در این مرکز سرگردان هستند.

یکی دیگر از مراجعه کنندگان به این مرکز اظهار کرد: به نظر می‌رسد که ساختمان این مرکز از استانداردهای لازم برخوردار نیست بطوریکه یک پله بلند و پله دیگری کوتاه است و از سوی دیگر پله‌ها از نرده برخوردار نیستند و این خطر با این ازدحام جمعیت، مراجعه کنندگان را تهدید می‌کند که مبادا از پله‌ها پرت شوند.

ایمانی یکی از دیگر افراد حاضر در این مرکز توضیح داد: افراد برای گرفتن یک فیش واریزی مجبور هستند مبلغی حدود 2000 تومان را پرداخت کنند که ما هنوز نمی‌دانیم پرداخت این مبلغ به چه منظور است.

محمد علی عباس زاده، سرپرست معاونت اداره کل تامین اجتماعی خراسان‌شمالی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای منطقه خراسان‌شمالی در خصوص این مشکلات گفت: این مراکز کارگزاری متعلق به بخش خصوصی است که طرف قرار داد با اداره کل تامین اجتماعی است. برخی از وظایف برون سپاری به این مراکز محول شده است.

وی با اشاره به اینکه کارگزاری موجود در خیابان میرزاکوچک خان بجنورد در محلی مناسبی قرار دارد، افزود: این اداره نیز این موضوع را قبول دارد که ساختمان آن مناسب نیست و انتخاب این ساختمان نیز به علت آن بوده که باید در زمان کوتاهی ساختمانی در این محل اجاره می‌شد که مجبور به اجاره این ساختمان شده‌ایم.

عباس زاده با بیان اینکه این مرکز به مدت دو سال است که فعال شده است، اظهار کرد: این اداره کل به این مرکز مهلت داده تا ساختمان را عوض کند و ساختمانی بهتر را اجاره کند.

عباس زاده با اشاره به گلایه مردم از نبود دستگاه شماره دهی ادامه داد: این گلایه مردم درست است و باید هرچه سریع تر نصب شود تا به نوبت کارهای آن‌ها انجام شود.

وی درباره ازدحام جمعیت در این مکان اظهار کرد: مردم برای انجام امور خود در ابتدا و یا اواخر ماه مراجعه می‌کنند و این عامل سبب ازدحام جمعیت می‌شود و باید این امر در بین مردم فرهنگ‌سازی شود که انجام کارهای خود را به دقیقه آخر محول نکنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: به منظور دسترسی راحت تر مردم و انجام هر چه سریع تر امور پیشنهاد می‌شود که کارهای خود را به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت انجام دهند که در این صورت مبلغی از آن‌ها گرفته نخواهد شد. مبلغ اخذ شده از مردم برای اعطای فیش‌های واریزی تامین اجتماعی بابت هزینه اینترنت است. در هر صورت در حد توان تلاش خواهیم کرد تا مشکلات را در این مراکز برای راحتی مردم به حداقل برسانیم.