کد خبر: ۱۲۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۷۶

در این 6 ساعت حتما عینک آفتابی بزنید

یک متخصص چشم تاکید کرد: همه افراد از ساعت 10 صبح تا 16 بعدازظهر در صورت خروج از منزل حتما از عینک آفتابی استفاده کنند.

به گزارش انتخاب ، فریبا شیخی شوشتری با اشاره به ضرورت استفاده از عینک آفتابی در تمام فصول و بویژه فصول گرم سال، گفت: آفتاب می‌تواند موجب ایجاد صدماتی در چشم شده و به سطح قرنیه و عدسی داخل چشم صدمه وارد کند.

وی تصریح کرد: در همین راستا به محافظت از چشم با استفاده از عینک آفتابی تاکید شده و توصیه می‌شود افراد بویژه در ساعت اوج تابش نور خورشید یعنی از ساعت 10 صبح تا 16 بعدازظهر حتما از عینک آفتابی استفاده کنند.

شیخی شوشتری اظهار کرد: عینک آفتابی ابتدا باید به لحاظ توانایی مقابله با اشعه UV استاندارد باشد و به طور معمول عینک‌های آفتابی UV400 مناسب هستند.

این متخصص چشم تصریح کرد: از طرفی عینک آفتابی باید بتواند کره چشم را به خوبی بپوشاند و توصیه می‌شود افراد از عینک‌های آفتابی با قاب بزرگ استفاده کنند و از استفاده از عینک‌های خطی و باریک یا عینک‌های با قاب گرد کوچک خودداری شود.

شیخی شوشتری در خصوص رنگ عینک آفتابی نیز گفت: به طور معمول رنگ‌های دودی، قهوه‌ای و خاکستری برای عینک آفتابی استفاده می‌شود، اما رنگ‌های دیگر عینک آفتابی مانند زرد و قرمز هم برای زیبایی وجود دارد که در این میان هر عینک آفتابی که UV400 باشد، رنگ آن چندان اهمیتی ندارد.

*ایسنا