کد خبر: ۱۲۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۶

شرط کابل برای حضور در نشست چهارجانبه صلح

دولت افغانستان تهدید کرد، پاکستان باید گروه‌هایی را که تمایلی به مذاکره و صلح ندارند سرکوب کند، در غیر این صورت کابل در نشست چهارجانبه صلح آتی شرکت نخواهد کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛به نقل از پایگاه نیوز، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در اظهاراتی با اشاره به تعهد پاکستان برای انجام اقدام نظامی علیه گروه‌های شورشی برای شرکت در مذاکرات عنوان کرد: در نشست چهارجانبه پیشین تصمیم گرفته شد تا اقدامات جدی علیه گروه‌هایی که قصد شرکت در مذاکرات صلح را ندارد، انجام شود اما اگر پاکستان به تعهدات خود عمل نکند ما در مذاکرات آتی شرکت نخواهیم کرد.

پیش از این و در ماه فوریه دیپلمات‌های چهار کشور افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا برای چهارمین بار به منظور پیشبرد روند صلح افغانستان تشکیل جلسه دادند.

این در حالی است که پیش از این پاکستان تاکید کرده بود حضور طالبان در میز مذاکره به تلاش‌های هماهنگ نیاز دارد و حتی با وجود اینکه پیش از این هم اقداماتی در این جهت صورت گرفته اما اقدامات مشترک برای از سرگیری این مذاکرات ضروری است.

پاکستان میزبان نشست دولت افغانستان و نمایندگان طالبان در ژوئیه 2015 بود. دور دوم این مذاکرات که قرار بود 31 ژوئیه 2015 در پاکستان برگزار شود به علت گزارش‌هایی درباره مرگ ملا عمر رهبر این گروه در بحران رهبری آن به تعویق افتاد.

*ایسنا