کد خبر: ۱۲۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۶

چهارمحال و بختیاری هفتمین استان مواجه با خشکسالی در کشور

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش بارش‌ها در چند سال اخیر، گفت: متاسفانه چهارمحال و بختیاری هفتمین استان مواجه با خشکسالی در کشور محسوب می‌شود.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛مهرداد قطره اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری پس از استان‌های یزد، خراسان جنوبی، سمنان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و فارس، هفتمین استان‌ مواجه با خشکسالی دز سطح کشور است.

وی افزود: متوسط بارش برف و باران در سال آبی 477 میلی‌متر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 18 درصدی بارندگی مواجه شدیم.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به کمبود بارندگی در هشت سال گذشته، تصریح کرد: درمجموع طی هشت سال گذشته، استان با کمبود 928 میلی‌متر بارندگی مواجه است که کمبود بارش در شهرستان‌های کوهرنگ، شهرکرد، بروجن، لردگان به ترتیب با دو هزار و 226، 305، 259 و 576 میلی‌متر است.

قطره میانگین بارش بلندمدت سال آبی را 576 میلی‌متر گزارش کرد و گفت: شهرستان بروجن با 107 میلی‌متر بارش باران در سال گذشته کمترین بارش در استان را داشته که در مدت مشابه سال قبل از آن بارش باران 245 میلی‌متر بوده که حاکی از کاهش 53 درصدی بارندگی در این منطقه است.

وی با اشاره به میزان کل بارندگی‌ها در سطح استان، افزود: بارندگی نسبت به سال گذشته 19 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 14 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان، با اشاره به کاهش 19 در صدی بارندگی در استان، خاطرنشان کرد: علی‌رغم بارندگی‌های بسیار در ماه گذشته، نهمین سال خشکسالی در استان تجربه خواهد شد.

*ایسنا