کد خبر: ۱۲۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۶

مگس‌ سفید بیماری ایجاد نمی‌کند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: مگس های سفید درجه دو آفت هستند و برای انسان هیچ گونه صدمه و بیماری به وجود نمی آورند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛مجتبی عبداللهی با اشاره به مگس‌های سفید در سطح شهر تهران گفت: هنوز گزارشی در این باره به ما نرسیده است. با این حال برخی مناطق به صورت پایلوت نوارهای زرد نصب شده و میزان آن ها را بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: چیزی که مهم است اینکه شهرداری تهران مسئول کنترل یا دفع مگس های سفید نیست، اما چون مدیریت شهری با ماست، این را از ما می خواهند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: موسسه تحخقیقات گیاه شناسی و سازمان دفع آفات و حفظ نباتات که زیر مجموعه جهاد کشاورزی‌اند، مسئول مبارزه با تمام آفات و حشرات هستند. در واقع آن ها اطلاعات را کسب می کنند، جمع می کنند، شناسایی می کنند، راه مبارزه با آن ها و دستور العمل ها به سازمان جهاد کشاورزی ارائه می‌دهند.

عبداللهی تاکید کرد: شهرداری هم اعلام آمادگی کرده و اخیرا نشست هایی با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم و وزیر برای مقابله با مگس های سفید دستوراتی را به مجموعه خود دادند.

وی با بیان اینکه دوره مگس های سفید ۵ ساله است، افزود: با فصل گرما می‌آیند و نباید نگرانی به سبب ایجاد بیماری داشته باشیم. مگس های سفید آفت درجه دو هستند و برای انسان هیچ گونه صدمه و بیماری به وجود نمی آورند.

عبداللهی در خاتمه گفت: ما سال گذشته مبارزه ویژه ای با آن ها انجام دادیم و امسال هم کمیته ای با مدیریت وزارت جهاد تشکیل شده است. یکی از راه های مبارزه با مگس سفید آب شویی است. محلولی را آماده کردیم و امسال هم این شیوه ادامه دارد.

*مهر