کد خبر: ۱۲۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۰

ولایتی: بسترهای تعامل ایران و لبنان محیاست

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد: بسترهای مناسب توسعه همکاری تهران - بیروت فراهم است. باید از تمامی ظرفیت‌های کنونی منطقه و بین‌الملل بهره‌برداری کرد.

 علی‌اکبر ولایتی با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود، از ورودش به لبنان خبر داد و هدف از این سفر را شرکت در چند نشست بین‌المللی از جمله اتحادیه جهانی علمای مقاومت، کمیته مساعی حمیده و ملاقات با برخی از مقامات برای بررسی آخرین وضعیت و تحولات منطقه‌ای اعلام کرد.

ولایتی در بخشی از این مطلب به روابط دو کشور اشاره و تاکید کرد: دو کشور دوست و برادر سابقه تاریخی و ارزشمند روابط را تجربه کرده‌اند و با توجه به اشتراکات فراوان فرهنگی و تاریخی بسترهای مناسبی برای توسعه این همکاری‌ها وجود دارد که باید از تمامی ظرفیت‌ها به خصوص در شرایط کنونی منطقه و بین‌الملل بهره‌برداری کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه نوشته است: یقیناً توسعه روابط دو کشور تاثیرگذار می‌تواند تاثیرات ارزشمندی را در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای به دنبال داشته باشد و بروز برخی مشکلات را نیز با تلاش و عزم جدی برای این رویکرد توسعه‌ای می‌بایست حل و فصل کرد.

به گزارش ایسنا،ولایتی در نوشته خود به وضعیت منطقه هم اشاره کرد و افزود: همکاری در مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی و تکفیری که آتش فتنه را در منطقه روشن کرده‌اند نیز در این زمینه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.