کد خبر: ۱۲۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۳

خط و نشان نخست وزير استراليا به طرفداران داعش

«مالكوم ترنبول» نخست وزير استراليا پس از كشته شدن «نيل پراكاش» تروريست داعشي معروف استراليايي تبار هشدار داد، هر استراليايي كه به داعش بپيوندد سرنوشتش همين خواهد بود.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛نيل پراكاش تروريست معروف تحت تعقيب استراليا و متهم به انجام عمليات تروريستي در اين كشور روز 29 آوريل (10 ارديبهشت) در يك حمله هوايي آمريكا به موصل عراق كشته شد.


 پراكاش پيش از اين در بيانيه اي از طرفداران داعش در استراليا با اين جمله «حمله را شروع كنيد پيش از آنكه ديگري حمله به شما را آغاز كند» دعوت به عمليات كرده بود.

هلاكت نيل پراكاش به دليل نقش بسيار برجسته و با نفوذ وي در ميان سركرده هاي ارشد گروه تكفيري داعش براي مقامات استراليا با اهميت است.

نخست وزير استراليا در گفت وگو با اسكاي نيوز تصريح كرد: پراكاش از مدت ها قبل هدف مقامات استراليايي بود.

ترنبول افزود: هر كس (استراليايي) ديگري كه بخواهد به جنگجويان داعش بپيوندد به همين سرنوشت دچار خواهد شد.

تارنماي اي.بي.سي نيز روز پنجشنبه نوشت: اين تروريست معروف استراليايي 29 آوريل (10 ارديبهشت) در عمليات مشترك در موصل كشته شده و آمريكا به تازگي هلاكت وي را در مشاوره با استراليا تاييد كرده است.

جورج برنديس دادستان كل استراليا گفت، واشنگتن به كانبرا اطلاع داده است پراكاش در موصل كشته شده است.

وي در بيانيه اي مشترك به همراه ماريسه پين وزير دفاع استراليا، اعلام كرد نيل پراكاش عضو برجسته داعش بود و حملات تروريستي را تسهيل مي كرد.

وي متهم به طراحي چند حمله تروريستي در استراليا است و خواستار حملات «گرگ تنها» شده بود.

براساس تاكتيك گرگ تنها، گروه تكفيري داعش، هر تروريست به تنهايي اقدام به عمليات مي كند، بدون اينكه اثري از ارتباطش با ديگران باقي بماند و در نتيجه پي بردن به جزئيات عمليات براي دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي بسيار دشوار خواهد بود.

مقامات آمريكايي همچنين به استراليا اعلام كردند، «شادي جبار خليل محمد» زن استراليايي عضو گروه تروريستي داعش دو هفته پيش در حمله هوايي مشابهي در سوريه كشته شده است.

براساس بيانيه مقامات استراليا، شادي جبار خليل محمد به همراه همسرش «ابوسعد السوداني» در استخدام گروهي از تروريست هاي خارجي به نمايندگي از داعش بودند و در حملاتي عليه منافع غرب دست داشتند.

وي خواهر فرهاد جبار 15ساله است كه يك پليس را در ماه اكتبر گذشته در سيدني به ضرب گلوله كشت. اين نوجوان مدت كوتاهي پس از اين حمله در يك تيراندازي كشته شد.

نيل پراكاش معروف به «ابو خالد كامبوجي» كه در موصل به هلاكت رسيده است سال 2013 استراليا را ترك كرد. وي متهم به برنامه ريزي و توطئه براي يك حمله تروريستي در روز آنزاك سال گذشته است.

پليس مبارزه با تروريسم استراليا در آستانه روز آنزاك سال گذشته پنج نفر را به اتهام برنامه ريزي براي حمله به اين مراسم براساس طرح هاي تروريستي داعش و بستن بمب به كانگورو دستگير كرد.

آنزاك نامي است براي ارتش مشترك استراليا و زلاندنو كه در جنگ جهاني اول به عنوان پشتيبان انگلستان شركت كردند. شهرت آنزاك به خاطر نبردي است كه سال 1915 در خليج گاليپولي تركيه انجام شد و به نبرد گاليپولي يا چاناق قلعه معروف است.

نيل پراكاش همچنين سال گذشته در فيلم تبليغاتي براي داعش ظاهر و خواستار حمله به استراليا شد.

هرالد سان استراليا نيز بهمن ماه سال گذشته از كشته شدن نيل پراكاش در سوريه و با استناد به گزارش يك عضو داعش خبر داده بود. اين عضو داعش نام تروريست كشته شده را ذكر نكرده بود، اما هرالد سان اعتقاد داشت فرد كشته شده نيل پراكاش است.

سخنگوي دادستان استراليا در آن زمان هلاكت اين تروريست را با توجه به وضعيت عراق و سوريه تاييد نكرد.

براساس گزارش هاي دولتي دست كم 6 حمله تروريستي در خاك استراليا در بيش از 18 ماه گذشته خنثي شده است.

*ایرنا