کد خبر: ۱۲۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۱۸

ولایتی: ماندن «بشار اسد» خط قرمز ماست

مشاور رهبر انقلاب اعلام کرد ایران و روسیه عزمی راسخ برای حفظ «بشار اسد» در پُست ریاست‌جمهوری سوریه دارند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛«علی‌اکبر ولایتی» مشاور آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی با «الاخبار» لبنان بر عزم راسخ ایران و سوریه برای حفظ «بشار اسد» در منصب ریاست‌جمهوری سوریه تاکید کرد.

ولایتی گفت: ما و روس‌ها کاری عملی، میدانی و سیاست راهبردی مشترکی را در سطح منطقه آغاز کرده‌ایم، همچنان در آغاز این تعامل هستیم و بر کیفیت چگونگی این کار مشترک تمرین می‌کنیم؛طبیعتا در ابتدای کار برخی اختلاف‌نظرها در دیدگاه‌ها درباره برخی مسایل وجود دارد اما به صورت کلی معتقدم مکاری ایرانی-روسی ادامه‌دار باشد و اراده دو طرفه برای ادامه این همکاری وجود دارد.

وی افزود : با آنکه ما هنوز در ابتدای کار هستیم اما این همکاری استراتژیک، دستاورهای ملموسی داشته که از جمله آنها تغییر معادله نظامی در سوریه به نفع طرف ایرانی-سوری- و حزب‌الله است ؛ وضعیت میدانی در سوریه هیچ زمانی مانند امروز به نفع دولت مشروع سوریه و متحدان آن نبوده است.

ولایتی تاکید کرد: طرف روسی بر باقی ماندن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در پستش مُصر است ، جمهوری اسلامی ایران نیز اراده و عزمی راسخ برای ماندن اسد دارد و این موضوع برای ما خط قرمز است.

*فارس