کد خبر: ۱۲۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۸۵

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد / انتخاب کفاشیان بعنوان نائب رئیس

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال ایران در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در پایان، مهدی تاج با کسب 50 رای به عنوان رییس جدید این فدراسیون برگزیده شد.
مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال ایران در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در پایان، مهدی تاج با کسب 50 رای به عنوان رییس جدید این فدراسیون برگزیده شد.

مجمع فدراسیون فوتبال جهت انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران باحضور 73 عضو ساعت 9:35 روز شنبه 18 اردیبهشت به ریاست علی کفاشیان در مجموعه انقلاب آغاز شد.

دقایقی قبل از آغاز مجمع محمود گودرزی، وزیر ورزش به همراه معاون ورزش قهرمانی به سالن برگزاری مجمع آمد.

- درحالی که مجمع از ساعت 9:35 آغاز شده بود، در اتاق مربوط به خبرنگاران خبری از پخش مراسم نبود و بعد از پیگیری خبرنگار ایسنا، مشخص شد که تصویربردار مراسم را به مجمع راه نداده بودند و بعد از چیزی حدود بیست دقیقه فیلم بردار موفق شد وارد مجمع شود.

در آغاز مجمع علی کفاشیان از حاضران خواست که برای نظارت بر انتخابات اعلام آمادگی کنند که پس از رای‌گیری اعضای مجمع نوتاش، سنجابی و محمدرضا غفاری به عنوان ناظران صندوق‌های رای انتخاب شدند.

9:35 - وزیر ورزش و هیات همراه وارد محل برگزاری مجمع شدند.

9:45 - علی کفاشیان مصوبات مجمعی که در اسفندماه برگزار شده بود را قرائت کرد که عبارت بودند از بحث مالیات، بخشش بدهی باشگاه‌ها تا 20 میلیون تومان، وضعیت مالکیت ساختمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تصویب بودجه سالانه، تعیین بازرس علی‌البدل، اصلاحات پیشنهادی در بندهای اساسنامه، حق عضویت باشگاه‌ها، برگزاری مجمع انتخاباتی در اردیبهشت‌ماه و پیگیری قرارداد صداوسیما با فدراسیون از طریق مراجع قضایی که همگی به تایید اعضای مجمع رسید.

قرائت گزارش علی کفاشیان

علی کفاشیان هم‌چنین گزارش عملکرد 4 ساله فدراسیون فوتبال را قرائت کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال پس از اعلام ناظرین مجمع و انتخاب سه عضو برای نظارت به مجمع فدراسیون فوتبال، گفت: انتخابات فدراسیون فوتبال با حضور وزیر وزارت ورزش و جوانان و اعضای مجمع امروز برگزار می شود.

وی در ادامه 9 بند از مصوبات مجمع قبلی فدراسیون که در 23 دی ماه 94 برگزار شده بود، را مطرح کرد که در نهایت با موافقت کلیه اعضای مجمع به تصویب رسید.

در ادامه مجمع انتخابی فدراسیون فوتبال کلیپی از عملکرد چهارساله فدراسیون فوتبال به نمایش گذاشته شد.

هم‌چنین گزارشی تصویری از وضعیت مالی فدراسیون فوتبال برای اعضای مجمع پخش شد.

شبکه ورزش سیما از محل برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال پخش زنده دارد.

- درحالی که ساعت 10:10 را نشان می دهد، حسینی در واکنش به اعتراضات خبرنگاران درباره وضعیت پخش مجمع گفت: من تلاش خود را می کنم تا مشکل برطرف شود و مجمع پخش شود.

او افزود: درحال حاضر در مجمع کلیپ هایی در رابطه با عملکرد فدراسیون قبلی پخش می شود و هنوز انتخابات آغاز نشده است.

10:20 - مصطفی آجرلو در حال سخنرانی در مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال است.

هم‌چنین اعلام شد که با نامه سازمان بازررسی کل کشور برگزاری انتخابات بلامانع است.

اظهارات آجرلو در مجمع

مصطفی آجرلو که یکی از کاندیده های ریاست فدراسیون فوتبال ساعت 10:20 شروع به صحبت کرد. او گفت: ما باید با تعامل وضعیت فوتبال را بهتر کنیم. ما باید با وزارت ورزش، صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی تعامل داشته باشیم.

وی در بخشی از صحبت هایش به مسائل اقتاصد اشاره کرد و گفت: الان استادیوم ها متعلق به وزارت ورزش است. از آن طرف بازیکنان زیادی در این فوتبال طلبکار هستند. فوتبال ثروتمند است و شرط آن این است که باشگاه محور باشیم. سازمان لیگ مسئول برگزاری منصفانه لیگ است. فوتبال و اقتصاد فوتبال در محرویت باشگاه هاست. اتحادیه فوتبال می تواند منافع فوتبالی ها را تامین کند. ما باید روی فوتبال پایه و فوتبال مردم برنامه ریزی کنیم.

آجرلو اضافه کرد: من معتقدم که فوتبال ایران پیشرفت داشته و به همین دلیل نباید به نفی گذشته پرداخت و دستاوردهای بزرگی در این سال ها یعنی از گذشته تا الان بدست آمده است.

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال اضافه کرد: فوتبال حرفه ای، گسترش هیات های فوتبال استان‌ها، اداره هرچه بهتر تیم ملی و توجه به درآمدزایی در فوتبال از اهداف من است. من می‌خواهم فوتبال را از یک و دو استان خارج کنم و آن را به کل کشور گسترش بدهم. یعنی فوتبال برای تمام ایران.

وی در پایان درباره انتخابات گفت: فوتبالی ها باید به مردم نشان دهند که بالغ هستند و خودشان تصمیم می گیرند.

اظهارات مهدی تاج در مجمع

در ادامه این مجمع مهدی تاج به مدت 10 دقیقه صحبت کرد. او گفت: تعامل با همه نهادها هدف من است. تعامل با دولت نافی استقلال فدراسیون نخواهد بود و باید با وزارت ورزش تعامل داشته باشیم. فوتبالی که به ناروا به فساد و بی اخلاقی متهم شده است. اینجانب در مقابل منتخبان فوتبال کشور متعهد می‌شوم که به اقتصاد فدراسیون فوتبال پای بند باشم و از همه ظرفیت موجود برای حمایت از فوتبال استفاده کنم. استقلال فدراسیون فوتبال چناچه مد نظر مدیران بوده است، امروز به عنوان اصلی‌ترین بنیان آن را دنبال می‌کنم. در خصوص اقداماتی که باید انجام شود باید بگویم که رویه فوتبال کشور، رویه مساعدی است.

وی افزود: اتفاقات خوبی رخ داده است و چند مشکل هست که باید حل شود. امروز بهترین فوتبال و فوتسال آسیا را داریم. فوتبال ساحلی ما در دنیا جای خوبی دارد و لیگ ما دومین لیگ فوتبال ایران است. امروز تیم ملی ما یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیا است و امروز همه سیستم فوتبال کشور به شکل منظم در حال گردش است. چیزی که باید به عنوان رویکرد اصلی بررسی شود، شفافیت مالی است. دوم ارتقا فنی و آموزش مربیان است. اعتقاد من این است که در ارکان فدراسیون یک گسستگی وجود دارد. ما باید همه امکانات فوتبال را به پول تبدیل کنیم. خصوصی سازی یک تکلیف است و مولفه‌های آن را باید دنبال کرد.

او افزود: کار گروهی با همه نهادها باید انجام شود. اعتقاد من این است که با تضاد و دعوا توسعه فوتبال عملی نیست و با کار گروهی این اتفاق شدنی است. وقتی می بینیم ژاپن و کره با همه ارکان کار می‌کنند، پس ما هم می توانیم بهترین کشور آسیا در حوزه فوتبال باشیم و این جز با کار گروهی رخ نمی دهد. پاسخگویی وظیفه اصلی فدراسیون است. ضروری است که پاسخگویی اصلی ترین حرکت ما است. سوال کردن از فدراسیون حق مردم، رسانه ها و باشگاه ها است و فدراسیون باید پاسخگو باشد.

تاج اضافه کرد: چهار سازمان برای فدراسیون تعریف کرده ایم. سازمان اقتصادی اولین آن است. در کشور درآمدهای زیادی وجود دارد و اگر دنبال خرج پول دولت و وزارت ورزش باشیم، چنین چیزی عملی نخواهد شد. کسانی که با واقعیت ها آشنا هستند از شرایط مالی آگاهی دارند. این به این معنی نیست که فدراسیون به جای باشگاه ها درآمدزایی کند. سازمان تیم ملی و آکادمی تیم های باشگاهی از دیگر سازمان های مد نظر ماست. سومین سازمان مربوط به سازمان لیگ است و چهارمین سازمان در رابطه با فوتسال و فوتبال ساحلی خواهد بود. البته باید به داوران هم توجه کرد و من خودم حقوق داوران را از 250 به 500 اضافه کردم. باید این مشکل را حل کرد و من به دنبال حل آن هستم.

اظهارات عزیز محمدی در مجمع

عزیزمحمدی سومین کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال در اظهاراتی 10 دقیقه‌ای درباره برنامه هایش گفت: اخلاق‌گرایی با توجه به آموزهای اخلاقی در فوتبال در کنار دانش و علم روز می‌تواند ما را از بحران فعلی خارج سازد. خواسته‌های به حق مردم از فوتبال، هم‌افزایی را می طلبد. باور دارم که نظرات سازنده اهالی فوتبال می‌تواند در کوتاه مدت و بلند مدت اصلاحات جدی‌ای را به همراه داشته باشد. گرچه مقاومت برابر اصلاحات شدید بوده است.

او افزود: امروزه زمان تصمیم‌گیری‌های خلق الساعه گذشته است و تعهد گرایی یک ضرورت است. باید از بی برنامه‌گی جلوگیری کرد. برنامه من بر اساس شناخت از فوتبال کشور است. تدوین اساسنامه فوتبال از اولین اهداف من است. شفاف سازی درآمدها و هزینه‌های سازمان لیگ و فدراسیون از دیگر برنامه های من است. هماهنگی با وزارت ورزش برای پیشبرد اهداف فوتبال سومین هدف من است. تامین شرایط و زیر ساخت‌ها برای تبدیل شدن به قدرت اول آسیا در فوتبال چهارمین برنامه من است که بر اساس برنامه چشم انداز 25 ساله انجام می‌شود. پیگیری باشگاهداری و خصوصی سازی از طریق مجلس و دولت پنجمین هدف من است. ششمین هدف من ارتقا فوتبال بانوان است. هفتمین هدف من حمایت مادی معنوی از هیات‌های فوتبال استان ها بالاخص هیات‌های ضعیف‌تر است. از دیگر اهداف من می‌توان به بحث درآمدزایی تلویزیونی و هواداری اشاره کرد. همچنین استفاده از منابع انسانی و نخبگان در فدراسیون فوتبال و هیات‌های فوتبال باید در دستور کار ما باشد.

این کاندیدای فدراسیون فوتبال که تمام اظهاراتش را از روی کاغذ و به سرعت می‌خواند، در پایان افزود: به عنوان عضو کوچک ضمن احترام به سایر کاندیداها باید بگویم برنامه من بر اساس نیازهای فوتبال کشور نوشته شده است و اگر انتخاب شوم، تلاش می کنم به اهداف فوق برسیم.

قربانعلی الماسخاله رییس هیات فوتبال استان گیلان نیز درباره برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال گفت: مجمع از ساعت 9:30 آغاز شده و پس از انجام کارهای مقدماتی هر کدام از نامزدها به مدت 10 دقیقه برنامه‌های خودشان را ارائه کردند. جا دارد از وزارت ورزش هم به دلیل دخالت نکردن در انتخابات این دوره تشکر کنم. هر سه نامزد در یک سطح هستند و همین موضوع کار را برای اعضا مجمع سخت کرده است.

گودرزی: جای فوتبال در المپیک خالی است

بعد از اظهارات سه کاندیدا، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان صحبت کرد و گفت: من بنا ندارم خیلی صحبت کنم، چند نکته را می گویم و امیدوارم دوستان به این نکات عنایت داشته باشند. سیزده فدراسیون قطعا در المپیک ریو حضور خواهند داشت و اسباب تاسف است که جای فوتبال در اینجا خالی است. جای تاسف دارد که با این کمیت فوتبال و با این همه انسان فرهیخته و متخصص نتوانسته به المپیک برود.

او افزود: اینکه رنکینگ‌ها چیز دیگری بگوید و نتایج چیز دیگری بگوید را باید پاسخ دهیم. من به عنوان مطالبه‌گر این را نمی‌گویم و بلکه می‌گویم مردم می‌پرسند و باید شما بدانید. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همشه آویزان دولت بوده اند و مشکلات مالی داشته‌اند.

گودرزی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه باید مابین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تعامل باشد گفت: امیدوارم که انتخابات فدراسیون فوتبال در فضایی سالم برگزار شود و سرنوشت آینده این فدراسیون تعیین شود.

وی افزود: باید کمک کنیم تا فضایی مناسب در فوتبال ایران حاکم شود. از فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم چرا که آن‌ها خط مقدم هستند و تمام فعالیت‌های آن‌ها دیده می‌شود.

در حالی که وزیر ورزش صحبت‌های انتقادآمیزی را راجع به شرایط فوتبال مطرح می‌کرد به یکباره صدا و تصویر گودرزی در اتاق مخصوص خبرنگاران قطع شد.

ساعت 11:12 بار دیگر صدا و تصویر مجمع برگشت و اسدی با توضیح رای گیری گفت: با توجه به تعداد حاضران در اینجا، 48 نفر باید رای دهند تا رئیس انتخاب شود.

بعد از اظهارات اسدی، گودرزی اولین کسی بود که رای خود را به صندوق انداخت.

در ساعت 11:50 شمارش آرای انتخابات فدراسیون فوتبال آغاز شد و در پایان مهدی تاج با کسب 50 رای به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

مصطفی آجرلو 15 و عزیزالله محمدی 6 رای کسب کردن و 2 رای هم باطل شد.

ساعت 12:05 بعد از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، نایب رئیسان او معرفی شدند و فرایند رای گیری از آنها آغاز شد. علی کفاشیان به عنوان نایب رئیس اول، محمد اسلامیان به عنوان نایب رئیس دوم و الهه عرب عامری به عنوان نایب رئیس سوم از سوی تاج معرفی شدند.