کد خبر: ۱۲۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۴۶

تقسیم‌کار تندروها برای حمله به برجام، دولت و آیت‌الله هاشمی

اعضای نزدیک به جبهه پایداری در مجلس نهم در آخرین نطق‌های خود در مجلس نهم از فرصت استفاده کردند تا آخرین هجمه‌های خود به برجام و دولت را از تریبون پارلمان اظهار کنند.

صحن علنی امروز مجلس شاهد نطق‌های سه‌گانه اعضای فراکسیون اصولگرایان و مخالفان دولت و برجام بود و بر این اساس، مسعود میرکاظمی، جواد کریمی‌قدوسی و بالاخره غلامعلی حدادعادل به هر ترتیب پشت تریبون مجلس رفتند و در نطق‌های میان‌دستور امروز، نسبت به اجرایی شدن برجام، قیمت نفت، خانواده آیت‌الله هاشمی، انتخابات مجلس دهم و احتمال تکرار مجلس ششم ابراز دلواپسی کردند.

باتوجه به موضوع‌هایی که در هر کدام از این نطق‌های جنجالی مورد تاکید سخنرانان قرار گرفت، می‌توان دریافت که پیشاپیش نوعی هماهنگی در انتخاب موضوع میان آن‌ها صورت گرفته‌ بود و این درحالی است که به نظر می‌رسد، در نحوه و ترتیب بیان نطق‌های سه‌گانه امروز اصولگرایان نیز هماهنگی‌هایی انجام شده‌بود که بنابر این هماهنگی‌ها، ابتدا مسعود میرکاظمی که سابقه حضور در کابینه محمود احمدی‌نژاد در پست مهمی همچون وزارت نفت را در کارنامه دارد، انگشت تاکید بر برجام گذاشت و پس از آن‌که دستاوردهای آن‌را «تقریباً هیچ» خواند، به سراغ مسئله قیمت نفت در زمان خود و احمدی‌نژاد و نسبت آن با قیمت نفت از سال ۹۲ به بعد رفت و کاهش قیمت نفت را ناشی از ناکاردانی دولت یازدهم دانست. بماند که در این نطق آتشین درباره این‌که چه بلایی بر سر درآمدهای هنگفتی نفتی دولت احمدی‌نژاد آمد، صحبت و اشارتی به میان نیامد!

کریمی قدوسی و زنده کردن نوستالژی سال ۸۴

پس از گرم کردن آتش انتقاد از دولت و دلواپسی درباره برجام توسط میرکاظمی، نوبت به جواد کریمی‌قدوسی رسید که با حمله به آیت‌الله هاشمی به زعم خود نوستالژی سال ۸۴ را زنده کند. این درحالی بود که در میان این سه اصولگرای جبهه پایداری، تنها کریمی‌قدوسی است که در مجلس بعدی حضور خواهد داشت و به نظر می‌رسد، دلیل این‌که نام او در میان دو نام بزرگ فراکسیون اصولگرایان قرار گرفت نیز همین مسئله بود تا به گونه‌ای به مردم و اکثریت اصلاح‌طلب مجلس دهم یادآوری شود که بساط دلواپسی و اهانت به بزرگان نظام به این راحتی‌ها جمع نمی‌شود!

کریمی‌قدوسی که روز گذشته نیز با حمله به مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در یک تذکر شفاهی، مواضع تندروانه خود را علیه دولت دولت تکرار کرده‌ بود، و امروز پاسخ خود را از حسام‌الدین آشنا دریافت کرده بود، بار دیگر از تمام هفت‌دقیقه‌ای که برای نطق میان‌دستور امروز در اختیار داشت، برای حمله به آیت‌الله هاشمی استفاده کرد و با خطاب قرار دادن او، گفت: از مردان شما زمانی شنیدم که می‌گفتند در سال ۸۴ استحاله کامل انقلاب به وقوع می‌پیوندد و آن‌ها خود را برای آن روز آماده می‌کنند که عملاً نظام امامت را به سلطنت و امپراطوری هاشمی و فرزندانش تبدیل کنند. مگر نشنیدید چندی پیش یکی از نزدیکان شما گفتند که مردم ایران ما را می‌پرستند.

حمله تمام‌عیار کریمی‌قدوسی به آیت‌الله هاشمی

البته این تنها بخشی از حملات خشونت‌آمیز امروز کریمی‌قدوسی به آیت‌الله هاشمی بود و نماینده مشهد  در بخش دیگری از نطقش در اظهارنظری فوق‌افراطی با خطاب قرار دادن رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام، مدعی شد: آقای هاشمی! ضربه شما به انقلاب، اسلام و ملت از ضربه منافقین ابتدای انقلاب کمتر نبود. منافقین، جان دلدادگان انقلاب اسلامی را گرفتند و آن‌ها را ترور کردند و شما در سال ۸۸ و بعد از آن به آبروی انقلاب، روحانیت و شهدا ضربه زدید و گناهی مرتکب شدید که توبه‌پذیر نیست.

کریمی‌قدوسی که با شور و حرارت مخصوص اعضای جبهه پایداری، نطقش را از روی یادداشت‌هایی قطع بسیار کوچک قرائت می‌کرد، ادامه داد: آقای هاشمی! شما پشت سر کلمه اسلام و امام موضع خصمانه می‌‌گرفتید و به آبروی شهدا و مسلمین ضربه می‌زدید و آن‌ها (منافقین) نیز زیر آیه شریفه «فضل‌الله المجاهدین...» خون مظلومین و مسلمین را می‌ریختند. آقای هاشمی! شما در دورانی که شبیه دوران علی(ع) است، مقابل معارف نهج‌البلاغه و حجت الهی در عصر غیبت ایستادید و تشابه زیادی میان عملکرد شما و برخی صحابه پیامبر مکرم اسلام است که مقابل امیرالمومنین ایستادند.

کریمی‌قدوسی در آخرین پاراگراف نطقش که همچون دیگر بخش‌های آن با خطاب قراردادن آیت‌الله هاشمی آغاز می‌شد، به زعم خود کار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را یکسره کرد و گفت: آقای هاشمی! دست از ایجاد زحمت برای انقلاب بردارید. شما امروز دوست و یار انقلاب نیستید، شرّ مرسانید. کار تمام شده، فرصت نجات هم باقی نیست.

دو عضو جنجالی فراکسیون اصولگرایان و رئیس این فراکسیون، با هماهنگی در انتخاب موضوع نطق خود سعی داشتند، حداکثر استفاده را از واپسین ساعات نمایندگی خود بکنند.

منبع: ایلنا