کد خبر: ۱۲۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۳

توفان دربنگلادش 20 کشته و500 هزار آواره برجای گذاشت

خبرگزاری فرانسه روز شنبه درگزارشی از داکا، از کشته شدن بیش از20 تن و آوارگی بیش از نیم میلیون نفر از مردم بنگلادش بر اثر وقوع توفان های موسمی در این کشور خبر داد.

براساس این گزارش، توفان موسمی موسوم به 'سیکلون روانو' که از صبح شنبه سواحل جنوبی بنگلادش را در نوردید، با برجای گذاشتن بیش از20 کشته، بیش از نیمی میلیون نفر از شهروندان این کشور را نیز آواره کرد.

'شاه اعلم' سخنگوی پلیس چیتاگونگ گفت که این توفان که با باران و بادهایی به سرعت 88 کیلومتر در ساعت و موج های بیش از دو متر ارتفاع در سواحل بنگلادش آغاز شد، بسیاری از روستاها را خالی از سکنه کرد.

وی درگفت وگو با فرانس پرس در این خصوص افزود: قربانیان این حادثه کسانی بودند که در بیش از 20 روستای ساحلی بدون هشدار قبلی با این توفان مواجه و بر اثر موج های سهمگین غرق شدند .
سازمان هواشناسی بنگلادش نیز روزشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد اگرچه هشدارهای قبلی موجب شد مردم مناطق ساحلی خانه و کاشانه خود را ترک کنند، با این وجود دهها روستا در این مناطق کاملا به زیر سیلاب رفته اند.

به گفته 'محمدعلی حسین' از مقامات دولتی این کشور، نزدیک به 100 هزار نفر از مردم فقط در جزیره 'موحشخالی' مجبور با ترک خانه های خود شدند.

بنگلادش که بر زمین های حاصلخیز دلتای رود گنگ واقع شده مستعد طوفان های موسمی مرگبار است.

انیس الحق، رییس پلیس این شهر نیز درگفت وگو با فرانس پرس، از جابجایی و اسکان بیش از نیم میلیون نفر در مناطق ساحلی این کشور توسط دولت خبر داد و افزود : با فروکش کردن نسبی توفان در برخی مناطق بحران زده مردم به تدریج به خانه های خود باز می گردند.
منبع: ایرنا