کد خبر: ۱۲۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۲

بیانیه ارتش به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛در این بیانیه آمده است:
خرمشهر، حدیث مقاومت و جانبازی دلیرمردان، نماد شجاعت و سند افتخار ملتی است که برای دفاع از آبرو و ناموس خود، از جوانان برومند خویش گذشت تا بر دروازه خونین شهر تا همیشه تاریخ، نغمه فتح و ظفر بخواند.

خرمشهر، برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است. این شهر، تاریخ مجسم و نمونه عینی صلابت و استواری جوانان جان برکفی است که صادقانه و گمنام به استقبال شهادت رفتند. حکایت به معراج رفتگانی است که با خون، وضوی عشق گرفتند و ققنوس وار در آتش عشق دفاع از میهن اسلامی سوختند تا ذره ای از خاک پاک میهن را به دشمن ندهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تاریخ پرفراز و نشیب خرمشهر سرشار از حماسه های غرور آفرین و مقاومت دلیرمردانی است که با شور و شوقی وصف ناپذیر، ماندگارترین لحظه های تاریخ را به نام خود و ایران در برگ های زرین تاریخ ثبت کردند تا آنجا که امام راحل فرمودند" فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، فتح ارزش های انسانی است".

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیانیه خود آورده است: سوم خرداد 1361 یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی و یکی از مهم ترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران می‌باشد. در این روز، شهر مقاوم خرمشهر که پس از 35 روز پایداری و مقاومت در چهارم آبان 1359 به اشغال دشمن بعثی در آمده بود، پس از 578 روز (19 ماه)، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز در آمد.

ارتش در ادامه بیانیه خود آورده است: مقاومت مردم خرمشهر به همراه غیورمردی دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در پناه وحدت و همدلی نیروهای مسلح، حماسه ای به یاد ماندنی در دل تاریخ بر جای گذاشت که در آن رزمندگان اسلام با سلاح عزم، ایمان و عشق و علاقه به میهن اسلامی؛ نوای ملکوتی " خرمشهر را خدا آزاد کرد " پیر و مراد دلهایشان حضرت امام خمینی(ره) را به عنوان سندی از مدد الهی دریافت نمودند. از این رو، سوم خرداد و فتح خرمشهر، آئینه گویایی از تاریخ دفاع مقدس، جهاد آگاهانه و شجاعت امت خداجوی ایران اسلامی می باشد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود، ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای گرانقدر تاریخ سراسر افتخار انقلاب و دفاع مقدس و درود به ارواح مطهر شهدای عملیات آزاد سازی خرمشهر، بار دیگر بر آمادگی خود در حراست از نظام، کشور و آرمان های انقلاب اسلامی، تحت رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) تأکید کرد.

*ایسنا