کد خبر: ۱۲۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۱

منتظر امام زمان (عج) نمی تواند از استکبار متنفر نباشد

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز طاغوت بزرگ به تعبیر رهبر معظم انقلاب دولت زیاده خواه و مستکبر آمریکا است و نمی شود کسی خود را منتظر حضرت ولی عصر(عج) بنامد و جانش مملو از نفرت از استکبار نباشد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛آیت‌الله سید احمد خاتمی در اجتماع باشکوه عاشقان و دلدادگان امام زمان(عج) در شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران با تبریک میلاد سراسر نور و برکت حضرت امام مهدی(عج) از امام زمان(عج) به عنوان امید همه انبیا، حضرت خاتم الانبیا(ص)، اولیای الهی و همه مظلومان عالم یاد کرد و احیای شب نیمه شعبان را دارای فضیلت بسیار دانست.

وی در ادامه سخنان خود موضوع بحثش را به ابعاد بیعت با حضرت ولی عصر(عج) اختصاص داد و گفت: نخستین جنبه بیعت با امام زمان(عج) بیعت با نبی اکرم(ص) است و بیعت با ایشان نیز بیعت با خداوند متعال است.

وی یادآورشد: بیعت با امام زمان(عج) بیعت با دین، قرآن، معنویت و آوردن دین به متن زندگی است؛ امتحان دین داری امتحان سختی است، بویژ در شرایط عصر غیبت و حال حاضر.

خاتمی بیان کرد: امروز فضای مجازی به عنوان یک ابزار در دست کسانی قرار گرفته که دین، اخلاق، عفت و پاکی را هدف قرار دادند؛ نه تنها در کشور ما بلکه در جای جای جهان تهاجم فرهنگی که بنیان آن از آمریکا است در حال صدور است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید باور کنیم در حال جنگ تمام عیار با دشمنان دین هستیم، ماموریت حکومت دینی گسترش دین و معنویت و ارزش های اخلاقی است. به مسؤولانی که می‌خواهند امام زمان(عج) مهر تاییدشان بزند به صراحت می‌گویم بیعت شما با ولی‌عصر(عج) این است که تمام همت خود را برای گسترش ارزش‌ها و فرهنگ دینی در جامعه به کار بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: حالا که به برکت خون شهدای والا مقام، حاکمیت دین در این کشور گسترده شده است، حاکمیت دین را به خانه، اداره و محل کار بیاورید.

خاتمی دومین جلوه و بعد بیعت با حضرت ولی عصر(عج) را موضع داشتن در برابر باطل و انحراف عنوان و تصریح کرد: موضع نداشتن در برابر باطل، موضع داشتن با دشمنان دین است، بی طرفی در آنجا که حق و باطل روشن است و عدم جانبداری از حق ولو در حد بی طرفی باشد، به فرموده مولا علی(ع) علیه اهل بیت است.

وی ادامه داد: بهائیت از روز تاسیس خود با رژیم صهیونیستی عجین بوده است و دولت سیاه آمریکا و از اول انقلاب تا کنون، دنیای استکبار قدم قدم حامی بهائیت بوده است.

خاتمی یکی دیگر از ابعاد بیعت با صاحب الزمان(عج) را ایستادگی در برابر باطل و دفاع همه جانبه از حق ذکر و تصریح کرد: امروز مصداق بارز باطل و طاغوت اعظم، دولت جنایت کار و زیاده خواه آمریکا است، آیا می شود کسی خود را منتظر حضرت بداند و جانش مملو از نفرت از استکبار نباشد.

وی اضافه کرد: کیست که بتواند انکار کند دنیای استکبار برابر تمامیت اسلام ایستاده و تشیع و مکتب اهل بیت ایستاده است؟ دشمن می خواهد کاری کند که مردم دست از ارزش ها و دین خود بردارند، اما این امت عاشورایی و امام زمانی نخواهد گذاشت آمریکا در کشور امام زمان(عج) کمترین سلطه و نفوذ را پیدا کند.

وی با تاکید بر این که باید در برابر باطل به هر شکلی ایستاد و الا بیعت با امام زمان(عج) نیست، گفت: امام وقتی در شرایطی که تنها پنج سال بیشتر نداشتند، در برابر عمویش جعفر کذاب ایستاد و او را کنار زد، دلدادگان امام زمان و بیعت کنندگان با ایشان تا آخرین نفس در برابر انحراف و باطل ایستاده اند.

وی سومین جلوه و بعد از بیعت با حضرت ولی عصر(عج)، بیعت با ولی فقیه عنوان کرد و گفت: ولی فقیه جانشین عام امام زمان است، بیعت با امام زمان(عج) جدای از بیعت با ولی فقیه نیست.

وی اضافه کرد: البته بیعت با ولی فقیه تنها به شعار نیست؛ بلکه اطاعت، همراهی و اجرای فرهنگ ولایت است؛ ولی فقیه نفوذ را مطرح می کنند؛ هشت سال از فتنه فتنه گران می گذرد اما ولی فقیه از آن به عنوان زخم کهنه یاد می‌کنند؛ بیعت با ولی ‌عصر(عج) بیعت با جانشین حضرت و تنها نگذاشتن حضرت است.

*ایسنا