کد خبر: ۱۲۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۴۰

جایگزین احتمالی‌هاشمی برای ریاست خبرگان


عضو جامعه مدرسین قم گفت: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: فضا را به خاطر رقابت‌های غیرمنصفانه سیاسی به گونه‌ای ساختند که شاید آیت‌الله هاشمی ریسک نکند و برای انتخابات ریاست خبرگان پنجم جلو نیاید. اگر آقای هاشمی و آقای امینی نیایند، فرد بعدی که میتواند تا اندازه ای جریان اعتدال را هدایت بکند آقای امامی‌کاشانی است.
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: فضا را به خاطر رقابت‌های غیرمنصفانه سیاسی به گونه‌ای ساختند که شاید آیت‌الله هاشمی ریسک نکند و برای انتخابات ریاست خبرگان پنجم جلو نیاید.

حجت‌السلام والمسلمین محمدتقی فاضل درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان، گفت: آقای هاشمی در تهران در راس لیست مردم قرار گرفت و بسیار رای آورد. اگر ایشان آنجا یک فرد عادی تلقی بشود و کسانی دیگر در راس جریان خبرگان رهبری قرار بگیرند این یک نوع توهین به رای مردم خواهد بود.

وی افزود: به نظر من، بهترین فردی که در مجلس خبرگان حضور دارد هم از جهت استعداد، مدیریت و هم از نظر محبوبیتی که در بدنه جامعه دارد، آقای هاشمی است؛ ولی فضا را به گونه‌ای ساختند و درست کردند که شاید ایشان ریسک نکند و جلو نیاید که آن هم به خاطر رقابت‌های غیرمنصفانه  سیاسی است.

این استاد حوزه و دانشگاه  تصریح کرد: به نظرمن، آیت الله هاشمی اصلا کاندیدای ریاست خبرگان نمی‌شود. آقای هاشمی هم در بدنه روحانیت سنتی نفوذ و طرفدار دارد و هم در مراجع قم. آنها، ایشان را به عنوان کسی که در کنار امام و در تاریخ انقلاب بوده قبولش دارند. آقای هاشمی، فردی است که ارزشهای ذاتی خودش را دارد و نمی توان به این سادگی حذفش کرد.

عضو جامعه مدرسین قم در پایان گفت: اگر آقای هاشمی و آقای امینی نیایند، فرد بعدی که میتواند تا اندازه ای جریان اعتدال را هدایت بکند آقای امامی‌کاشانی است.

*انتخاب