کد خبر: ۱۲۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۲

حضور 500 نیروی آمریکایی در آزادسازی «رقه»

عملیات آزادسازی شهر «رقه» در روزهای آتی اغاز خواهد شد، عملیاتی که نیروی‌های کرد با حضور و پشتیبانی نیروهای آمریکایی بخشی از آن را در دست دارند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛منابع مطلع در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین، جزئیاتی از عملیات نیروهای کرد با پشتیبانی آمریکا برای ازادسازی «رقه» مرکز تروریست‌های داعش، بیان کردند.

بنا به گفته منابع مطلع، نیروهای کرد که بالغ بر 12 هزار نفر خواهند بود ابتدا منطقه «منبج» را آزاد خواهند کرد و اینگونه خط قرمز ترکیه را با عبور از رود فرات با چراغ سبز آمریکا زیر پا خواهند گذاشت.

این عملیات که با نقشه و برنامه‌ریزی نظامیان‌ آمریکایی اجرا خواهد شد از سه محور «سلوک»، «عین عیسی» و حومه «عین العرب» آغاز می‌شود.

به نوشته پایگاه خبری شبکه المیادین، 500 نیروی آمریکایی که پیش از این وارد منطقه شده بودند، به طور مستقیم در عملیات آزادسازی شهر الرقه حضور خواهند داشت.

عملیات مشترک نیروهای کرد و نیروهای آمریکایی در حالی است که از سوی دیگر، یگان‌های ارتش سوریه نیز از چندین محور از جمله از «اثریا»‌ و «ریف شرقی حلب» آماده حمله به رقه هستند.

شواهد حاکی‌ست که ارتش سوریه از دو ماه گذشته در حال آماده شدن برای مبارزه با نیروهای داعش در رقه است ولی گروه‌های «جبهة النصرة» و «احرار الشام» و سایر گروه‌های هم‌پیمان آنان به مواضع ارتش در ریف حلب حمله کردند تا مانع از آغاز عملیات ارتش سوریه به سوی رقه شوند.

ارتش سوریه حملات خود را همزمان با هماهنگی نیروها و جنگنده‌های روس آغاز خواهد کرد؛ جنگنده‌هایی که احتمالا روند عملیات نظامی خود را در هفته آینده افزایش خواهند داد.

*فارس