کد خبر: ۱۲۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۳

آیت الله مصباح یزدی: امروز عراق و سوریه خط مقدم دفاع از اسلام هستند

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه فرقی نمی کند که دفاع از کیان اسلام در کدام سرزمین باشد گفت: عراق و سوریه امروز خط مقدم دفاع از اسلام و ارزشهای آن هستند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛آیت الله محمد تقی مصباح یزدی روز یکشنبه در همایش منتظران ظهور در شهرری گفت: همانطور که قرآن کریم فرموده است دفاع از مرزهای اسلام بر هر مسلمانی واجب است و فرقی نمی کند که این مبارزه در افغانستان، سوریه، عراق، لبنان و یا فلسطین باشد.

مصباح یزدی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند جوانان مسلمان نباید گول اغواگری های دشمنان را خورده و بدانند که برای برقراری و تداوم اسلام اصیل و ناب باید هزینه های فراوانی داد همانطور که اینگونه بوده است.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به استعمارگری و جنایت های آمریکا و دیگر کشورهای غربی گفت: آنان در حالیکه ارزشهای دین اسلام را تحقیر و لگدمال می کنند و برای اصول مسلمانان ارزشی قائل نیستند که با تمام وجود از همجنس گرایان دفاع کرده و برای آنان دل می سوزانند.

مصباح یزدی گفت: آمریکایی ها به راحتی به کشورهای اسلامی حمله کرده و منابع آنان را غارت می کنند و به نوامیس آنان جسارت می کنند و حد و مرزی برای جنایت های خود قائل نیستند.

وی گفت: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند ترس آمریکا از مقام و اشخاص نیست بلکه ترس آنان از قدرت اسلام است.

مصباح یزدی با بیان اینکه مبارزه دشمنان با اسلام و مسلمانان تا زمانی که آنان دست از عقاید حق طلبانه خود بردارند ادامه می یابد افزود: مبارزه اسلامی با طاغوت و مظاهر آن تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) و پس از آن در رکاب ایشان باید ادامه یابد.

وی گفت: رحمانیت و صلح طلبی دین مبین اسلام منافاتی با دفاع از مرزها، عقاید و ارزشهای اسلامی ندارد و شبهه افکنی دشمنان در این زمینه نباید ذهن جوانان مسلمان را منحرف کند.

مصباح یزدی گفت: جهاد، مظهر و نماد صلح طلبی و رحمانیت اسلام است چرا که این جهاد برای مسلمانان امنیت و آرامش را به همراه می آورد و شهادت در این راه نیز ارزش والایی دارد.

همایش منتظران ظهور همزمان با میلاد مسعود حضرت ولیعصر(عج) با حضور خانواده شهدا، ایثارگران، بسیجیان، مردم شهید پرور و منتظران حضرت مهدی(عج) در مسجد ابوطالب شهرری برگزار شد.

*ایرنا