کد خبر: ۱۲۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۹

کودکان از عینک آفتابی استفاده کنند

یک چشم پزشک بر ضرورت استفاده کودکان از عینک آفتابی تاکید کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛دکتر بهنام غفارزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: استفاده از عینک آفتابی در خردسالان مهم است، زیرا چشمان آنها نیز همچون دیگر اعضای بدنشان در حال رشد بوده و در صورت عدم مراقبت آسیب می بیند.

وی با بیان اینکه از ساعت 10 صبح تا 16 بعد از ظهر زمان اوج تابش نورخورشید است، ادامه داد: در ساعات اوج تابش نور خورشید حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.

وی خاطرنشان کرد: لنز (شیشه) عینک تا 99 درصد و یا 100 درصد جلوی عبور اشعه ماورای بنفش نوع A وB را می‌گیرد .

وی در تشریح مفهوم علمی" محافظت 400 UV" که توسط عینک فروشان استفاده می‌شود، گفت: وقتی یک عینک محافظت 400 UV دارد یعنی این عینک جلوی عبور اشعه های نور خورشید تا 400 نانومتر را می‌گیرد و کوچک‌ترین اشعه ی ماورای بنفش هم به چشم نمی‌رسد.

دکتر غفارزاده با بیان اینکه قیمت و برند یک عینک تعیین کننده استاندارد بودن آن نیست، یادآور شد: عینک آفتابی ابتدا باید به لحاظ توانایی مقابله با اشعه UV استاندارد باشد و به طور معمول عینک‌های آفتابی UV400 مناسب هستند.

این متخصص چشم توصیه کرد که افراد از عینک‌های آفتابی با قاب بزرگ استفاده و از استفاده از عینک‌های باریک یا عینک‌های با قاب گرد کوچک خودداری کنند، عینک آفتابی باید بتواند کره چشم را به خوبی بپوشاند، چون علاوه بر محافظت از چشم نقش مهمی در محافظت از پوست اطراف چشم در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب دارد.

وی در خصوص رنگ عینک آفتابی نیز گفت: به طور معمول رنگ‌های دودی، قهوه‌ای و خاکستری برای عینک آفتابی استفاده می‌شود، اما رنگ‌های دیگر عینک آفتابی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، شرایط کاری و نحوه قرارگیری شخص در مقابل نور خورشید تعیین کننده رنگ مناسب عینک وی می‌باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شیشه های دودی، سبز و قهوه ای باعث می‌شود شخص در تشخیص رنگ ها کمتر دچار اشتباه شده و از همین رو برای رانندگی بهتر هستند.

*ایسنا