کد خبر: ۱۲۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۹

کره‌جنوبی پیشنهاد مذاکره کره‌شمالی را رد کرد

کره جنوبی امروز (دوشنبه) درخواست مذاکرات از سوی دولت کره شمالی را رد کرد و آن را ساختگی خواند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛به نقل از خبرگزاری رویترز، پیشنهاد کره شمالی برای انجام مذاکرات با سئول پس از یک دوره تنش‌ها در شبه جزیره کره مطرح شد اما دولت سئول آن را "تلاش ساختگی صلح" خواند و رد کرد.

کره شمالی در ژانویه سال جاری میلادی چهارمین آزمایش اتمی خود را انجام داد و در فوریه 2016 نیز بار دیگر آزمایش راکتی دور برد را صورت داد که باعث خشم جهانی و مجامع بین‌الملل شده است.

کره شمالی گفته است که این مذاکرات میان مقام‌های نظامی دو طرف هر چه سریعتر باید صورت گیرد تا تنش‌ها در شبه جزیره کره از بین برود و پیشنهاد داده که این مذاکرات باید در اواخر مه یا اوایل ژوئن سال جاری میلادی برگزار شود.

مقام‌های دولت سئول گفته‌اند که این پیشنهاد از سوی پیونگ یانگ صداقت لازم را ندارد به طوریکه سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی گفته است: در پیشنهاد این مذاکرات از سوی کره شمالی به مساله برنامه اتمی اشاره‌ای نشده است؛ مساله‌ای اصلی که برای برقراری صلح در این شبه جزیره اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: پیشنهاد مذاکرات بدون عنوان کردن مساله خلع سلاح اتمی تنها یک پیشنهاد ساختگی برای صلح است که فاقد صداقت است.

کره جنوبی پیامی را به کره شمالی ارسال کرده و درخواست برای انجام مذاکرات را رد کرده و خواستار مطرح شدن مساله خلع سلاح اتمی از سوی کره شمالی شده است. بنابراین، زمان مناسبی برای آغاز مذاکرات نیست.

*ایسنا