کد خبر: ۱۲۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۵

120 کشته در چند انفجار پایگاه حامیان اسد

 دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، چند انفجار تروریستی که امروز (دوشنبه) در دو استان لاذقیه و طرطوس در ساحل غربی سوریه رخ داد، بیش از 120 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشته است.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که آمار اولیه انفجارهای تروریستی امروز استان‌های لاذقیه و طرطوس بیش از 70 تن اعلام شده و تعداد زیادی زخمی هم به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد، در چهار انفجار همزمان که صبح امروز شهر جبله، واقع در استان لاذقیه را لرزاند، 50 تن کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند. انفجارها در پارکینگ اصلی شهر، اداره برق و اورژانس بیمارستان جبله رخ داده است.

در این حملات از خودروهای بمب‌گذاری شده و عامل انتحاری مجهز به جلیقه انفجاری استفاده شده است که یکی از همین عاملان خود را در بیمارستان منفجر کرده است.

سه انفجار تروریستی نیز شهر طرطوس، مرکز استان ساحلی طرطوس را هدف قرار داد که طبق گفته مسئولان شهری این انفجارها نیز بیش از 20 کشته بر جای گذاشته‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که اطلاعات خود را از منابع محلی می‌گیرد اعلام کرد که از کشته شدن 121 تن در انفجارهای امروز ، اطمینان حاصل کرده و احتمال افزایش قربانیان هم وجود دارد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفته است.

احرار الشام، از گروه‌های شبه نظامی همپیمان جبهه تروریستی النصره نیز مدعی شده که حملات را هفت تن از عوامل انتحاری این گروه ترتیب داده‌اند.

استان‌های لاذقیه و طرطوس در غرب سوریه که ساکنان آنها را بیشتر علوی‌های حامی دولت تشکیل می‌دهند، پایگاه اصلی نظام سوریه از لحاظ معنوی و نظامی هستند. گروه‌های مخالف تاکنون بارها تلاش کرده‌اند این دو استان را که از مستحکم‌ترین موانع دفاعی بهره می‌برند، نا‌آرام کنند.

به دلیل تمرکز حامیان دولت در استان‌های ساحلی سوریه و یک دست بودن بافت اجتماعی-قومی آنها، نفوذ به این دو استان برای گروه‌های مخالف به مراتب سخت‌تر از دمشق، پایتخت سوریه است و همین امر باعث شده تروریست‌ها به هر شیوه‌ای برای ورود به لاذقیه و طرطوس و ایجاد آشوب در آنجا متوسل شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا