کد خبر: ۱۲۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۹

دلیل لغو کنسرت این سه خواننده چه بود؟

تهیه کننده کنسرت های حسام الدین سراج ، حجت اشرف زاده و کاوه آفاق که قرار بود طی روزهای اخیر در برج میلاد تهران برگزار شود درباره لغو این اجراهای زنده توضیحاتی را ارائه داد.
 
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛سیدمحمدحسین تفرشی مدیر برنامه و تهیه‌کننده حسام الدین سراج، حجت اشرف زاده و کاوه آفاق بیان کرد: طبق برنامه ریزی ها و مجوزهایی که از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده بودیم، بنا بود روزهای ۳۱ فروردین کنسرت حجت اشرف زاده، اول خرداد کنسرت حسام الدین سراج و سوم خرداد کنسرت کاوه آفاق به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شود، اما به دلیل طولانی شدن روند صدور مجوز از سوی اداره اماکن و همچنین موافقت نکردن این نهاد با برگزاری کنسرت کاوه آفاق نتوانستیم نسبت به برگزاری این کنسرت ها اقدامات لازم را انجام دهیم.
 
وی ادامه داد: منطقی این است که وقتی قرار است برنامه های زنده ای با حضور خوانندگان خوش نامی چون حسام الدین سراج و حجت اشرف زاده که آلبوم «ماه و ماهی» او همچنان جزو پرفروش ترین آثار موسیقایی است در مکانی چون برج میلاد با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود، پروسه اداری اخذ مجوز از اداره اماکن نیروی انتظامی این همه طولانی و در برخی موارد همچون کنسرت کاوه آفاق با مخالفت رو به رو نشود. هنرمندی مانند حجت اشرف زاده کمتر از چهار ماه پیش در برج میلاد کنسرت داده بود و استعلام های حراست هم آنقدر قدیمی نبود که تا این حد نیازمند زمان باشد. ضمن اینکه من خوانندگانی را سراغ دارم که ممنوع الفعالیت بودند اما روند صدور مجوز آنها بسیار سریع تر اتفاق افتاد.
 
تفرشی درباره لغو کنسرت کاوه آفاق که طی ماه های گذشته تازه ترین آلبوم خود را با مجوز وزارت ارشاد روانه بازار موسیقی کرد، گفت: اداره اماکن درباره کنسرت کاوه آفاق اعلام کرده که موسیقی این هنرمند «راک» است و ما نمی توانیم مجوز بدهیم. این در حالی است که کاوه آفاق ادعایی درباره راک بودن موسیقی خود ندارد و جالب تر اینکه از یک خواننده معروف که مجوزهای زیادی برای برگزاری کنسرت دریافت می کند به عنوان پدر راک ایران نام برده می شود و کسی با این عنوان مشکلی پیدا نمی کند اما کاوه آفاق که آلبومش در وزارت ارشاد هم مجوز گرفته و هم ژانربندی شده، نمی تواند مجوزی دریافت کند.
 
این تهیه‌کننده موسیقی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: من نمی‌دانم این تفکیک های ممیزی توسط چه کسانی انجام می گیرد، اما هرچه هست نتیجه یکسانی ندارد و به نظر من اگر فضا به سمتی می رفت که یک واحد ناظر دولتی پیرامون چنین برنامه‌هایی نظر بدهد به طور حتم دچار این چندگانگی نمی شدیم. من در اینجا باید به این نکته اشاره کنم که برای دریافت هر سه مجوز کنسرت هایی که نام بردیم واحد حراست معاونت هنری، مرکز حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی وزارت ارشاد نهایت همکاری را با ما داشتند اما شرایط به شکلی شد که به دلیل تاخیر در صدور مجوز کنسرت حسام الدین سراج و حجت اشرف زاده و همچنین موافقت نشدن با برگزاری کنسرت کاوه آفاق ما با مشکلاتی در حوزه اطلاع رسانی مواجه شدیم. به هر صورت ما تلاش هایی برای برگزاری این کنسرت ها در تاریخ های مختلف انجام دادیم که به زودی تاریخ این جا به جایی ها اعلام می شود.
 
وی در پایان به باز نشر قطعه «شمس الضحی» به آهنگسازی محسن نفر، خوانندگی حسام الدین سراج و ارکستراسیون پویا سرایی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این قطعه بعد از بازنشر آن طی روزهای گذشته با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده و قرار بر این است که هنرمندانی بزرگی چون حسن ریاحی، فریدون شهبازیان، بهزاد عبدی نظراتی به صورت کتبی درباره این قطعه ارائه کنند.

* مهر