کد خبر: ۱۲۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۲۶

واکنش صداوسیما به برنده شدن فرهادی و شهاب حسینی در کن

 درست همان ساعاتی که توپخانه دلواپسان کاغذی و مجازی، قلب «کن» و اصغر فرهادی را هدف گرفته بود، ‌صداوسیمای جمهوری اسلامی در اقدامی کم‌سابقه، خبر موفقیت فیلم «فروشنده» را در مهم‌ترین رخداد سینمایی جهان بدون جانبداری و بی‌طرف پوشش داد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛شبکه یک و خبر، بخش نسبتا زیادی از آنتن روز گذشته خود را به خبر اعطای جایزه بهترین بازیگر مرد به «شهاب حسینی» و همچنین جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره کن به اصغر فرهادی اختصاص دادند.

علیرضا صادقی، مجری شبکه خبر این موفقیت را این‌طور گزارش کرد: «دو جایزه جشنواره فیلم کن در فرانسه به ایرانی‌ها رسید. سیدشهاب‌الدین حسینی، بهترین بازیگر نقش اول مرد را در این جشنواره از آن خود کرد و اصغر فرهادی برای بهترین فیلم‌نامه جایزه گرفت». در ادامه صدای گزارشگر روی تصاویر مربوط به حضور عوامل فیلم فروشنده در کن قرار گرفت: «لحظه طلایی شکار جایزه توسط شهاب حسینی، دیشب در اختتامیه شصت‌ونهمین جشنواره کن فرانسه، بازیگر توانمند کشورمان جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم فروشنده اصغر فرهادی از آن خود کرد. دقایقی بعد فرهادی هم با گرفتن جایزه بهترین فیلم‌نامه غرور و موفقیت ایرانی در فرانسه را درخشان‌تر کرد.

  حسینی جایزه خود را متعلق به همه مردم ایران دانست. سیدشهاب‌الدین حسینی ٤٢ سال پیش در تهران به دنیا آمد. سال ٧٧ وقتی ٢٤ ساله بود با اجرا در برنامه تلویزیونی نوجوانانه اکسیژن وارد عرصه هنر شد و...».

گزارشگر گزارش خود را چنین پایان داد. «دیشب تمام آسمان کن پر از شهاب بود».

*شرق