کد خبر: ۱۲۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۲۵

فیش‌های‌حقوقی چندصدمیلیونی پزشکان وجود دارد

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت که پرداخت های چند صد میلیونی را تکذیب کرده است، گفت: اجازه بدهند، فیش های حقوقی را در اختیار مراجع قضائی قرار می دهیم.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛محمد شریفی مقدم در واکنش به اظهارات روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت که حتی یک مورد پرداختی چند صد میلیونی در این وزارتخانه را تکذیب کرده بود، به خبرنگار مهر، گفت: انتشار فیش های حقوقی چند صد میلیونی را اخلاقی نمی دانیم اما اگر خودشان اصرار داشته باشند، آنها را منتشر می کنیم.

وی با اشاره به صحبت های روز گذشته دکتر حریرچی که عنوان داشته بود بخشی از درآمدزایی بیمارستان به پزشک می رسد، افزود: بیمارستان دولتی بنگاه اقتصادی نیست که درآمدزایی کند. ماهیت کار در بیمارستان، خدمت به مردم و نجات جان بیماران است.

دبیرکل خانه پرستار با عنوان این مطلب که مالکیت بیمارستان دولتی متعلق به دولت است و از حقوق پرسنل آن نیز از محل بودجه های دولتی تامین می شود، گفت: در انجام یک عمل جراحی همه نیروهای بیمارستانی دخیل هستند و بر اساس گزارش ها، ۱۰ تا ۱۲ درصد حق العمل سهم بیمارستان است که آن هم بابت هزینه های وسایل مصرفی است.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه بیشترین خدمت در بیمارستان ها بر دوش پرستاران، پیراپزشکان، پزشکان عمومی و رزیدنت هاست، تصریح کرد: بیشترین فشار کاری را این گروه های درمانی تحمل می کنند، اما اعضای هیئت علمی کم ترین حضور در بیمارستان را دارند و البته هیچ ضابطه ای هم برای حضور آنها در بیمارستان وجود ندارد و اغلب «مهر» آنها کار می کند که این هم تخلف است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با عنوان این مطلب که بیمارستان محل کسب و کار عده ای شده که اسم آنها را اعضای هیئت علمی گذاشته اند، گفت: ما به شدت از اقدام حقوقی وزارت بهداشت برای شکایت استقبال می کنیم. زیرا، معتقدیم ورود مراجع حقوقی، قضائی و نظارتی به پرونده پرداخت های غیرمتعارف در وزارت بهداشت، ضروری و لازم است.

شریفی مقدم ادامه داد: اگر این شکایت صورت بگیرد، آن وقت ما اسناد خودمان را در اختیار آنها قرار می دهیم.

وی با عنوان این مطلب که انتشار فیش های حقوقی چند صد میلیونی اشخاص را اخلاقی نمی دانیم، گفت: اگر اصرار داشته باشند و اجازه بدهند، حتما این کار را خواهیم کرد. زیرا، منجر به شفاف سازی خواهد شد.

دبیرکل خانه پرستاردر ادامه به بخش دیگری از اظهارات روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت اشاره کرد که عنوان داشته بود از انتقاد استقبال می کنیم و افزود: در طول سه سال اخیر وزارت بهداشت دولت یازدهم، کوچکترین نقد و انتقادی را بر نمی تابند و کمترین مشورت را نمی گیرند. ضمن اینکه با شیوه های قهری و سلبی، سعی در سرکوب منتقدین دارند.

شریفی مقدم به تناقض گویی در موضوع کارانه های پزشکان اشاره کرد و گفت: سال گذشته وقتی وزیر بهداشت برای توضیح از روند پرداخت ها به مجلس آمد، عنوان داشت میانگین کارانه پرداختی پزشکان ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. بعد از چند وقت عنوان شد ۵ میلیون و دیروز سخنگوی وزارت بهداشت گفت ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پرداختی پزشک متخصص و فوق تخصص است.

وی تاکید کرد: تناقض گویی دوستان وزارت بهداشت، نشان از خلاف واقعیت دارد. البته می توان چنین برداشت کرد که دوستان قبول کرده اند به صورت پلکانی، این پرداخت ها را قبول کنند. زیرا، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته پرداخت های چند ده میلیونی را تایید کرد و رقم های بالای صد میلیون را نیز پذیرفته و احتمالا در مرحله بعد پرداخت های چند صد میلیونی را هم قبول می کنند.

*مهر