کد خبر: ۱۲۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۷

پاکستان سفیر آمریکا را احضار کرد

دولت اسلام آباد به دنبال حمله نیروهای آمریکایی به سرکرده طالبان در خاک پاکستان و نقض حاکمیت ملی این کشور سفیر آمریکا در پاکستان را احضار کرد.
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (TIK.ir)؛به دنبال حمله هوایی نیروهای آمریکایی به «ملا اختر منصور» سرکرده طالبان، در «بلوچستان» پاکستان، دولت اسلام آباد در اعتراض به نقض حاکمیت ملی این کشور، «دیوید هیل» سفیر آمریکا در پاکستان را احضار و مراتب اعتراض خویش را به وی اعلام نمود.

این در حالی است که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرده بود که طی تماس تلفنی دولت های افغانستان و پاکستان را از این موضوع مطلع کرده است اما، «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان گفت: کری بعد از وقع حمله به ملا اختر منصور اسلام آباد را در جریان گذاشت.

با این وجود وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برای حفظ امینت کشورش و نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان، در آینده نیز این حملات هوایی را با اطلاع دولت پاکستان ادامه خواهد داد.

لازم به ذکراست که ملا اختر منصور سرکرده گروه طالبان درحمله ای که دو روز گذشته توسط پهپادهای آمریکایی صورت گرفت، کشته شد. دستور حمله به وی از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا صادر شده بود.
*مهر